5 lecții de la Instagram, pe care le poți aplica afacerii tale

Scriam în urmă cu nu mult timp că Instagram pregătește noi moduri de a afișa reclame utilizatorilor. Rețeaua socială se bucură de 600 de milioane de utilizatori activi și, conform analiștilor, a generat venituri de $3.2 miliarde în 2016. Aceste numere pot fi greu de transpus în realitate, așa că am studiat evoluția Instagram și am găsit 5 lecții pe care poți să le aplici în dezvoltarea business-ului, a produsului sau a serviciului pe care îl oferi.

Răspunde întrebării “Ce?”

Înainte de a porni la drum, răspunde întrebării “Ce este produsul sau serviciul meu?”. Poți merge și pe variantele “Ce oferă produsul sau serviciul meu?” sau “Ce problemă rezolvă?”.

Înainte de Instagram, fondatorii creaseră o aplicație numită Burbn. Aceasta se baza pe servicii de check-in și de fotografie, însă utilizarea presupunea completarea prea multor pași. În plus, analizeze arătau că utilizatorii fotografiau foarte mult, așa că au hotărât să dedice toate resursele unei noi aplicații, de data asta concentrată pe fotografie. Astfel, utilizatorii și publicațiile au putut explica foarte repede ce este Instagram și de ce merită instalarea pe telefon.

Adoptă noile tehnologii

Instagram a apărut într-o perioadă în care telefoanele mobile începeau să primească pe listele de specificații camere foto suficient de bune sau, cu alte cuvinte, aplicația a apărut fix când tehnologia i-a permis să se dezvolte într-un ritm accelerat.

O altă tehnologie importantă a fost viteza 3G și extinderea razei de acoperire. Și chiar dacă aplicația întâlnea conexiuni lente, task-urile din background, chiar din timpul editării fotografiei porneau acțiunea de upload, oferind senzația de rapiditate.

Oferă claritate și distincție

Instagram nu a fost primul serviciu de distribuire a fotografiilor. Facebook devenise deja cea mai populară rețea socială, detronând MySpace cu peste un an înainte. Însă Instagram aducea un amestec de elemente ce transformau aplicația într-un pachet unic: fotografii în format 1:1, aplicarea de filtre și posibilitatea de a urmări pe cine dorești, fără a avea nevoie de acceptul persoanelor în cauză.

Structura și setul de reguli clare au dus rapid la popularizarea Instagram, astfel încât, după numai doi ani, Facebook a cumpărat compania cu $1 miliard. Instagram avea doar 13 angajați la momentul respectiv.

Ia în seamă noile tendințe și aplică-le pe cele importante

Este foarte important ca produsul să nu rămână mereu în versiunea 1.0, ci să primească permanent actualizări. Instagram a pornit de la o simplă aplicație centrată pe fotografie și pe aplicarea filtrelor, însă, cu trecerea timpului, a primit îmbunătățiri.

Adăugarea instrumentelor de editare a fotografiilor, înlăturarea formatului 1:1 obligatoriu, adăugarea clipurilor video, a mesageriei între utilizatori și a segmentului Stories, toate acestea sunt răspunsuri la tendințele care au apărut în ultimii 7 ani.

Practic, Instagram a venit în ajutorul utilizatorilor care doreau să se exprime altfel. Însă există voci care spun că Instagram și-a pierdut din focus, în încercarea de a contracara popularitatea unor servicii precum Vine sau Snapchat. Personal, nu sunt convins de aceste voci, întrucât Instagram păstrează feed-ul de fotografii în centrul aplicației.

Ce trebuie să reții din această scurtă listă de actualizări este că îmbunătățirea constantă a produsului / serviciului asigură existența acestuia.

Nu uita scopul final: monetizarea

Și acum trecem la cea din urmă condiție ce asigură existența unui produs / serviciu: monetizarea. Dacă utilizatorii se bucură în mod gratuit de un serviciu precum rețelele de socializare, aceștia devin produsul.

Și pentru că Facebook deține deja o platformă de advertising, a venit rândul Instagram să servească reclame utilizatorilor. În momentul de față avem doar în feed, însă urmează reclame și în Stories.

Acest punct este și cel mai important al întregului articol: monetizarea trebuie să fie un scop foarte clar în dezvoltarea unui produs, al unui serviciu și, prin extensie, a unui întreg business. Ca să rămânem în același domeniu social media, există suficiente exemple de rețele care au pornit într-un ritm foarte bun, ca mai târziu să aibă probleme cu monetizarea: Vine, Foursquare și Twitter sunt doar câteva.

Ca să recapitulăm, dezvoltarea unei afaceri sau a unui produs trebuie să țină cont de câteva elemente foarte clare. Definirea produsului astfel încât să poată fi explicat cât mai simplu, adoptarea de caracteristici clare, care să separe produsul de competitori, îmbrățișarea tehnologiilor care augmentează popularitatea și funcționalitatea produsului, urmărirea tendințelor de consum și comunicare și aplicarea celor mai importante și, last but not least, monetizarea. 

foto via | urmărește-ne pe Instagram

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.