Benchmarking în Google Analytics

Întrebarea de 100 de puncte pentru toți posesorii de business-uri online: „Îmi merge bine?”.

Pentru a putea răspunde la această întrebare, avem nevoie de benchmark-uri, de repere la care să ne raportăm performanța și evoluția în timp. Pentru anumite obiective de business, cum ar fi cel de Cost/Revenue, benchmark-ul poate fi stabilit intern în funcție de profitabilitatea investiției în media.

Pentru alte obiective puțin mai obscure, cum ar fi cele de trafic sau de interacțiune cu site-ul, un răspuns la întrebarea “Îmi merge bine?” este mai evaziv. Cum stabilim astfel de obiective și, mai important, cum putem stabili benchmark-uri realiste?

Răspunsul îl găsim în Google Analytics, sub raportul de Benchmarking.

Pentru a accesa acest raport, navigăm către rapoartele de tip Audience. Acolo vom găsi Benchmarking.

Selectăm nișa de care aparține business-ul nostru, regiunea la care vrem să ne raportăm și mărimea site-ului nostru (numărul mediu de sesiuni pe zi).

Voila! Generăm benchmark-uri bazate pe performanța altor site-uri similare pentru următorii metrici:

  • Sesiuni
  • Utilizatori
  • Durata medie a unei sesiuni
  • Numărul de pagini per sesiune
  • Bounce Rate

Raportul generat va putea fi segmentat pe canale de trafic astfel încât putem compara performanța noastră cu niște benchmark-uri regionale.

 

Raportul va arăta sub următoarea formă:

Cum interpretăm acest raport? Ce e cu verde este peste benchmark, ce e cu roșu este sub benchmark. Pentru exemplul de mai sus, în perioada analizată, numărul de sesiuni generate din canalul de trafic Paid Search este cu 1141% mai mare față de benchmark-ul generat de Google Analytics în baza informațiilor altor site-uri cu profil asemănător.

 

Spor la analizat!

Leave a Reply

Your email address will not be published.