X
    Categories: Pas cu pas in FacebookPas cu pas in PPC Marketing

Facebook Insights: Likes [part 1]

Această serie de articole a început odată cu momentul în care am început să analizez ce se întâmplă pe pagina de Facebook a agenției.

Pentru a ușura munca de a căuta din nou aceeași informație, în momentul în care aș avea nevoie de ea, am notat toate lucrurile noi pe care le-am citit și le-am învățat.

Astfel, scopul acestor articole este să îi ajute pe cei aflați la început de drum în ale Facebook-ului. După cum veți vedea, informațiile date aici sunt de categoria basics, fară a avea pretenția de expertiză în domeniu.

Primele articole din această serie vor acoperi zona de Facebook Insights: Like-uri, Reach, Vizite, Posturi, Audiență.

Secțiunea Like-uri

Secțiunea de Likes îți arată informații precum:

  • numărul total de like-uri primit într-o anumită perioadă de timp aleasă,
  • câte persoane au dat like sau unlike într-o anumita zi sau perioadă,
  • dacă ai primit like-uri pentru pagină prin intermediul anunțurilor / postărilor pe Facebook etc.,
  • comparație cu media pietei (benchmark) pentru fiecare categorie de informație în parte.

Cum te ajută această secțiune?

Urmărind tipurile de acțiuni pe care le-ai făcut și care dintre ele ți-au adus sau nu like-uri, poți evalua rapid situația și îți poți da seama ce este și ce nu este interesant pentru audiența care te interesează. Astfel, îți poți ”croi” strategia în direcția care te avantajază cel mai mult.

De asemenea, poți constata că ai făcut o acțiune care ți-a adus pe pagină un anumit tip de audiență la care nu te-ai gândit, dar care convertește. Astfel, te alegi cu ”puncte bonus” și poți lua decizii de îmbunătățire a strategiei deja existente.

Există însă și cazul în care un tip de acțiune pe care ai făcut-o a atras o audiență pe care nu ți-o dorești, care nu este potrivită pentru obiectivele tale, astfel ca pe viitor să o poți exclude din targetul audienței setate pentru anunțurile plătite.

Un alt lucru interesant este opțiunea de a compara media cifrelor tale cu media pieței (”benchmark”-ul). Atâta timp cât media ta este cel puțin egală cu media pieței ești într-un loc bun, fiind loc de îmbunătățire, desigur.

Pentru a analiza aceste cifre, în varianta basic, Facebook pune la dispoziție 3 grafice:

1. Numărul total de aprecieri ale paginii tale într-o perioadă de timp + media pieței în acea perioadă

Pentru a vedea comparația cu media pieței, în perioada specificată, trebuie să bifezi benchmark-ul din dreptul categoriei de informație care te interesează. Această opțiune este valabilă pentru toate graficele.

2Aprecieri nete într-o perioadă de timp

  •  Număr de aprecieri organice
  •  Număr de aprecieri plătite
  •  Număr anulări aprecieri (“unlike”)
  •  Valoarea netă + comparație cu media pieței pentru toate categoriile de mai sus 
  • Modificări în numărul de like-uri provenit din schimbarea politicilor Facebook: ex. Ștergerea aprecierilor provenite de la persoane cu conturi de Facebook dezactivate

Numărul de aprecieri organice reprezintă numărul de persoane care au dat like paginii tale, astfel: prin căutarea efectivă a paginii tale în secțiunea search sau dintr-o sugestie primită de la Facebook în secțiunea de pagini sugerate sau au intrat pe pagina ta văzând un prieten care a dat like paginii.

Numărul de aprecieri plătite reprezintă numărul de like-uri primite de la persoanele care au ajuns pe pagina ta din anunțuri plătite sau boost post, prin intermediul platformei Facebook Ads.

Numărul de anulări al aprecierilor reprezintă numărul de persoane care au dat unlike, hide posts from newsfeed sau report paginii. Această acțiune derivă de cele mai multe ori din cauza faptului că persoana nu mai este interesată de brandul tău și este deranjată de posturile și anunțurile plătite din a căror target de audiența face parte.

Valoarea netă a aprecierilor = Nr. Aprecieri – Nr. Anulări Aprecieri

3. Unde au loc aprecierile paginii tale

  •  Din anunțuri
  •  Direct pe pagina ta
  •  De pe mobil
  •  Din postările tale
  •  Altele – Sugestii de pagini de la Facebook, like paginii din like-ul unui prieten etc.

       + comparație cu media pieței pentru toate categoriile de mai sus

În curând și articolul destinat secțiunilor Reach și Vizite. 🙂

Oana Ciucă :Descrierea mea pe scurt ar suna cam așa, în termeni de haiku: optimism, spiritualitate, creativitate, muzică, marketing, iubire pentru munte, cărți, yoga, natură. Vă las pe voi să faceți legăturile între ele...