Facebook introduce Tag-urile de Profil

Screen_Shot_2015-07-28_at_4.02.02_pm.phng

Facebook, rețeaua socială care ne-a obișnuit cu inovații permanente, fie că e vorba de felul în care arată sau de posibilitățile pe care le oferă, anunță introducerea unei opțiuni noi: tag-urile de profil. Aceasta se află în stadiul de testare pentru moment și sunt disponibile doar pentru utilizatorii din Noua Zeelandă.

Astfel utilizatorii vor putea adăuga diferite informații sub formă de etichete – denumite tag-uri – pe profilurile prietenilor sau pe propriul profil. Acestea reprezintă un cuvânt sau o sintagmă ce caracterizează o anumită persoană. Această opţiune este asemănătoare cu cea deja existentă în LinkedIn în care poţi recomanda o persoană pentru diverse abilităţi pe care le-ai observat la ea.

Prietenii care sunt de acord cu acea caracterizare, o pot susține apăsând pe eticheta corespunzătoare, iar numărul de susținători va fi afișat pentru fiecare tag în parte. Utilizatorii sunt invitați să scrie singuri aceste etichete, neexistând un șablon predefinit. Mai mult, ei nu sunt limitați la cuvinte, putând folosi chiar și emoticoane – acele fețe stilizate ce exprimă o gamă diversă de emoții, de la bucurie la tristețe și mânie.

Utilizatorii sunt în total control asupra informației care apare pe profilul lor. Tag-urile trimise de prieteni vor fi publicate doar în momentul în care sunt acceptate de către persoana căreia îi sunt atribuite. Până atunci, ele pot fi văzute doar de utilizatorul care le-a scris și cel care le primește. Dacă acestea nu sunt considerate adecvate și sunt șterse sau lăsate în așteptare, nu vor mai putea fi văzute de nimeni altcineva.

Deși Facebook a pornit ca o rețea socială ce punea accent în special pe sfera personală, aceasta începe să înglobeze și caracteristici ale sferei profesionale. Înainte exista doar posibilitatea de a scrie pe profil ce liceu și facultate ai urmat, unde lucrezi și ce post ocupi, acum sunt introduse tag-urile care pot conține și abilități profesionale.

Astfel, utilizatorii vor putea găsi mult mai ușor persoane cu care ar putea colabora pe plan profesional. Mai mult, imaginea pe care fiecare o creează despre sine prin profilul său va fi completată de viziunea prietenilor, ceea ce conferă mai multă încredere cu privire la acuratețea informațiilor prezentate.

După cum vă spuneam, Facebook nu a stabilit o dată la care opțiunea va fi disponibilă și în România, însă noi suntem foarte curioși care va fi rezultatul testării acestei opțiuni. Voi ce părere aveți?

 

Sursă foto: The Next Web

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.