Facebook redefinește costul pe click

2015 - 600x315 - Newsfeed Ad - Articole blog -  Creativ per Departament - paula prahoveanu cost pe click

Facebook a anunțat o schimbare importantă: redefinirea costului pe click (CPC). În curând, vom plăti doar pentru click-urile către website sau aplicații. Aceasta este o veste foarte bună pentru advertiserii al căror scop este ca utilizatorii să ajungă în site pentru a converti (de exemplu în cazul site-urilor de e-commerce), deoarece în acest fel vor putea să își folosească bugetul mai eficient.

În momentul de față un advertiser plătește atunci când anunțul său primește orice fel de click: like, comentariu, distribuire, trimitere către website, trimitere către pagina de Facebook, “read more” etc.  

După ce va intra în vigoare schimbarea, vor exista click-uri care se plătesc și click-uri care nu se plătesc, dar prezintă anumite beneficii. Click-urile care se plătesc vor fi acelea care trimit către o proprietate externă rețelei sociale:

  • website-ul tău – fie prin link direct, fie prin butonul de call to action;
  • instalarea aplicației;
  • vizualizarea unui video care se face pe un alt domeniu decât Facebook;
  • aplicația sau jocul tău accesibil pe Facebook (canvas app).

Modificările aduse de această nouă definiție a CPC-ului vor crește profitul adus de bugetul investit. Se va putea observa creșterea CPC-ului și o scădere a ratei de click-uri (CTR). Această scădere este mai mult aparentă datorându-se faptului că CTR-ul se va calcula doar în funcție de click-urile care se vor plăti, nu de toate click-urile.

Celelalte click-uri pe care le dau utilizatorii pe anunț nu vor fi plătite, dar vor demonstra calitatea și relevanța conținutului, ceea ce influențează performanța în cadrul licitației pentru afișare. Aceste click-uri sunt:

  • like-urile;
  • comentariile;
  • distribuirile.

Când vom putea profita de noua modalitate de plată? Pentru cei care folosesc platforma web sau Power Editor, Facebook va anunța prin intermediul interfeței când va intra în vigoare această schimbare și va reveni cu informații adiționale. Cei care folosesc Facebook API deja pot folosi noul CPC, iar din 7 octombrie doar acesta va fi disponibil.

Noi așteptăm cu nerăbdare posibilitatea de a folosi noul CPC din Facebook în interfața web și Power Editor. Voi ce părere aveți despre această schimbare?

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.