X
    Categories: Pas cu pas in Facebook

Facebook Insights – Reach [part 2]

Salut! Azi continuăm cu partea a doua din articolele destinate Page Insights din Facebook. De data aceasta, vom discuta despre secțiunea Reach.

Țin să vă amintesc că scopul acestor articole este de a îi ajuta pe cei aflați la început de drum în ale Facebook-ului și că informațiile prezentate sunt din categoria basics.

Înainte de toate, haideți să stabilim câteva noțiuni de bază:

  • Reach: numărul de persoane unice cărora le-a fost servită o postare, un anunț plătit;
  • Acțiuni asupra postărilor: like, comment, share;
  • Feedback negativ: hide post, hide all posts, report as SPAM, unlike paginii.

Secțiunea Reach îți arată informații precum:

  1. Câtor persoane le-a fost servită postarea / anunțul plătit;
  2. Câte persoane au făcut acțiuni asupra postărilor;
  3. Câte persoane au dat feedback negativ în perioada analizată;
  4. Câtor persoane le-a fost servit conținutul tău sau pagina ta în total, indiferent de sursa prin intermediul căreia a ajuns la un utilizator sau altul;

+ comparație cu media performanțelor tale în timp, pentru toate categoriile de mai sus.

PS: Care este diferența dintre punctul 1 și punctul 4?

La punctul 1. putem vedea câtor persoane le-a fost livrată o postare fanilor paginii + câtor persoane din audiențelor selectate le-a fost livrat un anunț plătit.

La punctul 4. putem vedea câtor persoane le-a fost livrată informația de mai sus plus câte persoane au văzut postările / anunțurile plătite sau informații despre pagina ta, în feed-ul lor, prin intermediul unui prieten din lista lor care a făcut o acțiune asupra conținutului tău precum: like, comment, share.

Cum te ajută această opțiune?

În această secțiune putem observa relevanța conținutului postat de tine. Cu cât relevanța este mai mare, cu atât vom vedea valori mai mari ale reach-ului și ale acțiunilor asupra postărilor, dar și o valoare mai mică a feedback-ului negativ.

În funcție de aceste valori poți lua decizii cu privire la direcția în care să îndrepți cu strategia de conținut.

De asemenea, după cum știm cu toții, Facebook nu ”împinge” în față postările unei pagini către toți fanii acesteia, ajungându-se ca mai puțin de jumătate din aceștia să le vadă.

Astfel, puteți vedea mai jos care este diferența de reach dintre organic și campaniile de promovare plătite și să decideți singuri dacă este cazul să optați și pentru varianta de promovare plătită sau nu.

Un alt punct interesant este opțiunea de a compara media cifrelor tale cu media pieței (”benchmark”). Un obiectiv inițial ar fi ca media ta să fie cel puțin egală cu media pieței.

Pentru a analiza aceste cifre, în varianta basic, Facebook pune la dispoziție 4 grafice:

Reach-ul postărilor tale

  • Reach organic
  • Reach plătit

+ comparație cu media performațelor tale în timp

 

Pentru a vedea comparația cu media performanțelor tale în timp, în perioada specificată, trebuie să bifezi benchmark-ul din dreptul categoriei de informație care te interesează. Acest lucru este valabil și pentru următoarele grafice, însă din motive de spațiu ocupat nu le voi mai arăta.

Număr de like-uri, comment-uri și share-uri:

+ comparația pentru toate cele 3 acțiuni cu media performanțelor tale în timp

Toate aceste acțiuni pe care utilizatorii le fac asupra conținutului tău au impact asupra scorului de relevanță pe care ți-l atribuie Facebook. Astfel, cu cât Facebook crește scorul de relevanță al postărilor tale, data viitoare când vei posta ceva, conținutul tău va fi ”împins” către și mai mulți utilizatori.

 Numărul de acțiuni tip feedback negativ asupra postărilor tale

  • Număr ascunderi ale postărilor (individuale);
  • Număr ascunderi ale tuturor postărilor;
  • Număr raportări ca SPAM;
  • Număr unlike-uri date pagiii;

+ comparația pentru toate cele 4 acțiuni cu media performanțelor tale în timp.

 

În comparație cu acțiunile de tip like, comment, share, toate acțiunile din categoria feedback negativ scad scorul de relevanță atribuit de Facebook conținutului tău. Astfel, îți este impactat reach-ul următoarelor postări.

Reach Total

  • Reach organic;
  • Reach plătit;

+ comparația pentru toate cele 2 categorii cu media performanțelor tale în timp.

 

După cum vă explicam la începutul articolului, în comparație cu primul grafic, acest grafic de arată reach-ul total al conținutului tău, indiferent dacă acest reach este determinat de terțe intervenții.

Adică, dacă eu dau like unui articol postat pe pagina WebDigital, o parte din persoanele din lista mea de prieteni de pe Facebook vor vedea la ei în feed că eu am dat like articolului respectiv. Astfel, rezultă +1 la valoarea reach-ului din ziua respectivă.

 

Mult succes! Pe data viitoare cu articolul despre secțiunea vizite și postări.

 

 

Oana Ciucă :Descrierea mea pe scurt ar suna cam așa, în termeni de haiku: optimism, spiritualitate, creativitate, muzică, marketing, iubire pentru munte, cărți, yoga, natură. Vă las pe voi să faceți legăturile între ele...