Magazinele online, examinate de clienți. Rezultate surprinzătoare!

Nota medie a magazinelor online: 9.42. Nu-i rău… nu-i rău deloc.

La WebDigital, majoritatea colaboratorilor care au nevoie de campanii de promovare susținute, pe termen lung, sunt magazine online. Nu-i vreun secret, căci situația este universală atât în România cât și în restul lumii: afacerile mici la început de drum vor avea calificative mai slabe în medie, din feedback-ul clienților. Cele experimentate, se situează mai sus dacă faci un clasament.

Motivația este complexă și poate fi justificată de acumularea de experiență a antreprenorilor care conduc afacerea, de formarea și mărirea echipei care se ocupă de suportul pentru clienți, îmbunătățirea magazinului online din punct de vedere software și multe altele.

Deși doar o mică parte din comerțul românesc este online (5,6% din total retail, măsurat în 2017), au trecut totuși 20 de ani de la lansarea primul magazin online (cybershop.ro). Am trecut prin schimbări de legislație, crize financiare naționale și globale dar și încercări de a educa posibilii clienți în materie de achiziții online.

Una dintre organizațiile pentru care educația este pe primul loc este și Trusted.ro care, alături de Vibetrace au constatat că în România oamenii sunt mulțumiți de magazinele online de la care au cumpărat și au apreciat livrarea ca fiind rezonabilă.

Majoritatea clienților care au dat note în cadrul sistemului “Opinii de Încredere” apreciază magazinele online românești de unde au făcut o achiziție (nota medie 9,42), sunt mulțumiți de calitatea livrării (nota medie 9,02) și, în proporție covârșitoare, ar recomanda și altora magazinele online de la care au cumpărat (97%).

 

 

Rezultatele vin dintr-o cercetare internă realizată de Trusted.ro pe ​6.482 de note publice acordate de clienții reali și verificați de la 67 de magazine online​​ participante, în perioada mai – septembrie 2018.

 

 

Rezultatele cercetării arată că 76% dintre clienți au acordat nota 10 magazinelor de la care au făcut o achiziție. Nota 9 a fost acordată de 14% și nota 8 de 5%. Media notelor acordate magazinelor este de 9,42.

Clienții din eșantionul analizat au apreciat că magazinele acordă atenție unor aspecte precum ambalarea și comunicarea post-comandă, dar încă nu sunt pe deplin împăcați cu serviciile de livrare și alte aspecte care țin de ergonomia site-ului și descrierea produselor. De asemenea, pe o piață în care mai toate magazinele online oferă livrare gratuită chiar și indiferent de valoarea comenzii, clienții s-au obișnuit să li se ofere transportul.

Detalii complete pe blogul Trusted.

Leave a Reply

Your email address will not be published.