Mic ghid pentru secțiunea de facturare din AdWords

Secțiunea de facturare (billing) din AdWords este esențială pentru orice cont. Oricine vrea să ruleze campanii publicitare prin acest sistem trebuie să își introducă datele de facturare, având și opțiunea de a își scoate facturile din această secțiune a platformei.

Există trei pagini care fac parte din această secțiune. Prima, cea care se deschide implicit, este și cea mai importantă deoarece oferă un rezumat al stării în care se află contul din punct de vedere al facturării. Punctele 1, 2 și 3 din captura de ecran de mai jos se referă la acest rezumat.

billing

Prima parte (1) îți spune care este soldul actual al contului. Soldul este suma rămasă de plată către Google în urma desfășurării campaniilor din cont. Dacă acolo apare o sumă între paranteze, acea sumă reprezintă cât s-a plătit deja în cont dar nu s-a consumat încă. Tot aici ai informații despre ultima plată făcută precum și un buton care îți oferă posibilitatea de a efectua o plată în cont.

Dacă apeși butonul ”Efectuați o plată”, vei putea alege modalitatea de plată și suma pe care vrei să  plătești, după care banii se pot transfera efectiv. În mod obișnuit, suma plătită se reflectă în sold imediat după realizarea ei, dar sunt cazuri în care ea întârzie să apară timp de maxim 24 de ore.

În cea de-a doua parte (2) poți seta modalitățile de plată disponibile – cardul sau cardurile de pe care se fac transferurile de bani în contul AdWords, forma de plată și poți gestiona codurile promoționale ale contului – se pot adăuga și monitoriza.. Acestea se pot seta din a doua pagină a secțiunii de facturare. Ea se numește Setări de Facturare (”Billing Settings”).

Forma de plată poate fi una din următoarele trei:

  1. prepay – plata se face manual înainte de a porni campaniile, iar când soldul se epuizează, trebuie făcută o nouă plată pentru a continua afișarea anunțurilor;
  2. plăți automate (postpay) – plata se face în mod automat la intervale de 30 de zile sau în momentul atingerii pragului de facturare, in funcție de care moment e primul. Pragul de facturare se stabilește automat în funcție de sumele investite. El începe mereu de la 200 de lei și crește la 800, 1400 și maxim 2000 de lei, dacă moneda setată este RON. Așadar, dacă ai un cont nou și investești mai mult de 200 de lei în mai puțin de 30 de zile, prin plata automată, AdWords va încerca să transfere cei 200 de lei în mod automat, va crește pragul la 800 de lei și va începe un nou ciclu de facturare de 30 de zile. În schimb, dacă nu ai investit 200 de lei dar trec 30 de zile, Google va încerca să transfere soldul așa cum e.
  3. plata prin factură lunară – opțiune posibilă doar conturilor cu vechime de peste un an și bugete gestionate peste un anumit prag (care, conform paginilor de ajutor oficiale este de 5000 de dolari pe ultimele 3 luni, dar variază și se schimbă). Există o serie de avantaje la acest tip de plată, printre care: plata doar o dată pe lună (sau la un interval stabilit de comun acord cu Google), neîntreruperea afișării anunțurilor pe motive de facturare, posibilitatea de a plăti o dată pentru mai multe conturi AdWords etc.

Dacă ai ales una din primele două variante, poți face oricând o plată manuală. O parte din motivele pentru care nu se reușește efectuarea plătii pot fi:

  • banca refuză tranzacția (cardul are o limită de plăți online);
  • nu mai sunt bani suficienți în contul bancar;
  • cardul a expirat;
  • codul de pe spatele cardului a fost introdus greșit etc.

În urma rezolvării unei astfel de probleme, pentru a face campaniile să repornească este nevoie să urmezi instrucțiunile oferite în cadrul platformei. Dacă e nevoie, se poate schimba cardul de plată în orice moment tot din pagina de Setări de Facturare.

A treia parte (3) se referă la profilul de facturare, adică datele persoanei (fizice sau juridice) care face plățile. Aceste date se introduc din ultima pagină a secțiunii, Profil de Facturare (Billing Profile). Este vorba de nume, adresă, situație fiscală, cod TVA (RO – XXXXXX), persoană de contact. Toate aceste date (inclusiv cardul pus) trebuie să fie ale aceleiași entități fiscale.

După rezumatul cu cele trei părți, în secțiunea (4) apare istoricul propriu-zis al tranzacțiilor din cont. Aici poți vedea de fiecare dată când s-a debitat sau creditat contul, inclusiv taxele, ajustările din cauza clicurilor invalide și activarea codurilor promoționale.

Tot de aici poți descărca în format .pdf facturile care apar periodic în tabel. Istoricul se poate filtra după tipul tranzacțiilor sau după perioada de timp analizată și se poate exporta oricând în format csv.

Vă rog să îmi lăsați un comentariu dacă aveți orice fel de întrebări legate de facturarea în AdWords, iar dacă ați întâmpinat probleme, haideți să le discutăm!

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.