Obligativitatea înscrierii în Registrul Operatorilor Intracomunitari dispare de la 1 ianuarie 2017

Vești bune pentru firmele care se ocupă de advertising prin intermediul Google și Facebook: de la 1 ianuarie, înscrierea în Registrul Operatorilor Intracomunitari nu va mai fi necesară.

Până la finalul acestui an, atât firmele plătitoare de TVA, cât și cele neplătitoare erau nevoite să solicite înscrierea în Registru. De la 1 ianuarie, acest lucru nu mai este necesar, întrucât Registrul Operatorilor Intracomunitari va fi eliminat din Codul Fiscal.

Ordonanța de Urgență a Guvernului nr 84 din 2016 consideră că există metode mai eficiente de a preveni evaziunea fiscală:

“În vederea reducerii sarcinilor administrative ale operatorilor economici, se abrogă prevederile referitoare la Registrul operatorilor intracomunitari, având în vedere că în prezent există alte pârghii mai eficiente pentru prevenirea evaziunii fiscale, inclusiv în ceea ce privește operațiunile intracomunitare.”

Registrul Operatorilor Intracomunitari a fost o măsură introdusă la 1 iulie 2010, la inițiativa Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

foto via

Tagged under:

2 Comments

  • valy Reply

    Intrebare. Daca se elimina, ce se intampla cu facturile Fb si google. Ca ei nu pun tva pe facturi. Ex: neplatito Tva in tara, facturile lor sunt fara tva. Eu unde platesc tva? Ca ar trebui sa pun codul acela special pe care nu il am. Un raspuns e foarte bine venit.

    Multumesc.

  • Mihai Reply

    E buna intrebarea, fix asta ma intereseaza si pe mine – ce se intampla cu facturile FaceBook ads & GoogleAds? Mai trebuie sa platesc TVA la ele?

Leave a Reply

Your email address will not be published.