Spotlight: Custom Audience Pixel pentru Facebook

Vești importante pentru marketerii online de pretutindeni! Facebook a anunțat recent introducerea unei noi variante a pixelului de retargeting. În ciuda numelui (Custom Audience Pixel), acesta va fi mai mult decât sugerează.

Acest pixel va îngloba ambii pixeli folosiți anterior de Facebook – Conversion Pixel și Remarketing Pixel – și va oferi posibilitatea advertiserilor de a măsura și optimiza indicatorii de performanță pentru a favoriza conversiile și construi audiențe personalizate, toate sub un singur pixel.

Înainte de a prezenta noile oportunități oferite de Custom Audience Pixel, trebuie să privim în retrospectivă și să trecem în revistă scopul unui Facebook Pixel și variantele sale anterioare.

Asemenea platformei AdWords, Facebook oferă posibilitatea advertiserilor de a înregistra acțiunile pe care un utilizator le face în timp ce navighează pe un website de interes. Aceste acțiuni sunt extrem de importante întrucât ne pot oferi informații generale despre utilizator, care pot fi ulterior valorificate prin crearea unor liste de audiențe personalizate. Toate aceste informații sunt înregistrate în baza unui cod javascript care trebuie adăugat pe fiecare pagină a website-ului.

În cadrul platformei Facebook, acest cod poartă numele de Pixel și, înainte de introducerea ultimelor update-uri, putea fi de 2 feluri:

  • Conversion  Pixel – cod javascript care înregistra o serie de evenimente pe care un utilizator le făcea pe website, precum: vizualizarea unui produs, adăugarea unui produs în coșul de cumpărare, achiziționarea unui produs, etc.
  • Remarketing Pixel – cod javascript care înregistra o serie de informații generale despre utilizator în vederea creării unor liste de audiențe personalizate în scopuri de remarketing.

Odată cu introducerea de Custom Audience Pixel, Facebook înglobează cele două variante anterioare de Pixeli într-una singură. Astfel, în baza unui singur cod javascript (a.k.a. Pixel), un advertiser va putea urmări informații referitoare la acțiunile pe care utilizatorii le fac pe site și, în același timp va putea  măsura și optimiza indicatorii de performanță pentru a favoriza conversiile și construi audiențe personalizate.

Odată cu acest upgrade, Facebook a găsit o soluție pentru una din problemele des întalnite de advertiseri: în trecut puteai încarcă la nivel de pagină doar unul dintre cei 2 pixeli, fie cel de conversie, fie cel de remarketing. Acest aspect îți putea limita activitatea de marketer. Întrucât acest pixel joacă un rol dublu acum, această problemă este eliminată.

Un alt beneficiu adus de această integrare este la nivel de website. Un advertiser nu va mai fi nevoit să folosească 2 coduri javascript, Custom Audience Pixelul îndeplinind simultan rolul ambilor pixeli anteriori, eficientizând astfel procesul de măsurare a conversiilor și construcție a listelor de audiențe.

Mai mult, noul Custom Audience Pixel va avea avantajul de a se încărca de 3 ori mai repede ca variantele anterioare.

Pentru a vizualiza datele culese de noul Custom Audience Pixel, Facebook a setat un nou dashboard care poate fi accesat în Ads Manager, navigând către Tools – Pixels – Custom Audience Pixels.

A se nota faptul că introducerea noului Custom Audience Pixel se va face treptat și nu îi va afecta pe aceia care momentan folosesc doar Conversion Pixel. Facebook totuși sugerează o implementare a noului Custom Audience Pixel cât mai rapidă, pentru a beneficia de toate oportunitățile oferite.

Vă îndemn să încercați noua variantă de Pixel lansată de Facebook și să împărtășiti avantajele pe care le descoperiți. Dacă aveți ceva de adăugat lăsați-ne câteva cuvinte în comentariile de mai jos.

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.