PR Forum 2016 – pentru că iubim orice ține de marketing

S-a întâmplat PR Forum 2016, ediția a 10-a, pentru care este binevenit un La mulți ani, Evensys și continuați cu treaba bună!

contnou.ro_1200x628_poza-fb_168

Ne-am bucurat să fim printre cei prezenți în prima zi, de unde am plecat cu idei și informații utile pe care vrem să vi le împărtășim prin acest articol.

Ziua a început cu Leadership in communication (Debate) unde au participat: Daniela Budurea (Western Union), Crenguţa Roşu (DC Communication), Monica Botez (Golin), Dragoş Sîrbu (Flanco), Daniel Boaje (McDonald’s), Sorana Savu (Premium PR).

Dragoş Sîrbu (Flanco): Sunt multe lucruri care pot influenţa businessul, clientul este mai avizat, companiile se schimbă odată cu clientul, nu avem altă şansă decât să fim din ce în ce mai buni.

Daniela Budurea (Western Union): Comunicarea este inima unui business.

Monica Botez (Golin): Provocarea pentru comunicator este: Ce să spunem ca să fie relevant? Oamenii de business îşi setează obiectivele pe 5-10 ani, iar oamenii de comunicare trebuie să îi sprijine în demersul acesta, să îi ajute să rămână relevanţi.

Dragoş Sîrbu (Flanco): Nu criza ne obligă să fim eficienţi, ci expunerea din social media. Dacă înainte tăiam din bugetul de marketing, acum nu mai putem. Dintr-o dată acordăm din ce în ce mai multe resurse către mediul digital. Bugetul de marketing nu mai este un cost saving pentru companie. Ne adaptăm sau murim ca dinozaurii.

Daniel Boaje (McDonald’s): Nu  schimbăm comunicarea, ci adaptăm mesajul.

Daniela Budurea (Western Union): Lucrăm integraţi. Nu poţi separa funcţionalitatea comunicatorului, el trebuie să înţeleagă produsul, cum funcţionează, trebuie să participe chiar şi la partea de creaţie.

Sesiunea 2: PR Trends you need to know in 2016

Danny Rogers (Editor-in-Chief, PRWeek) ne-a vorbit despre caracteristicile campaniilor de succes (vom scrie în limba engleză pentru a transmite cât mai fidel mesajul)

The characteristics of great modern campaigns:

  • vision and leadership (Case of Margaret Thatcher and the Olympic Games)
  • PR lead strategy and consistent narrative (Tony Blair had only PR in his campaign)
  • a collaborative approach, partnership (the Royal House of UK involved the media to regain their popularity)
  • embrace the evolving concept of celebrity
  • mass movements not mass marketing
  • optimize digital technologies (Red Bull share great content via videos with stunts)
  • totally integrated & converged mixture of earned and paid media

Oana Bulexa (MSLGROUP The Practice) ne spune că PR nu este fashion. Este o meserie de vocație. Nu este doar un trend, ci o pasiune care te ține implicat.

Gianni Catalfamo (Founder and Senior Advisor, cc:Catalfamo) a venit cu un discurs motivațional (de asemenea, scriem mai departe în limba engleză)

People will take what we give them and turn it in what we don’t expect.

Leadership is not about not making mistakes. Get the power of your presence to help people to do what they want to do anyway.

If you don’t understand that the asset in your company are your people, then you are in the wrong business.

Comunication then vs. now:

  • Discreet (at certain times) vs Continuous (24/7)
  • Channels (Specific) vs Pervasive (anyone is your communication person)
  • Prepared vs Authentic

Ioana Manoiu (GMP PR) a venit cu perspectiva cel putin interesantă vizavi de brand-uri și consumatori.

Noul trend în brand PR este curajul. Noul sentiment al consumatorilor: VINA.

Consumatorii vor ca brand-urile să se sacrifice în locul lor. Să facă lumea mai bună. Nu mai vor CSR pentru că este prea ușor, vor sacrificii dureroase.

Exemple:

  • Intel: nu mai iau materiale provenite din zone de conflict,
  • Tesla: patentele sunt fără drepturi de autor,
  • H&M: nu mai comercializează produse fabricate din angora,
  • Patagonia: încurajează achiziționarea hainelor second-hand.

Seminar 1: Insipring Case Studies

Denisa Mihai (AVON) – Login în lumea femeilor

În fiecare secundă, la nivel global, AVON vinde 4 rujuri.

Brand equity: Schimbă lumea prin frumuseţe

Româncele de azi:

  • Îşi impun să găsească echilibru perfect între roluri: job, children, wife, professional life
  • Job-ul pentru ele înseamnă: dezvoltare personală, independenţă financiară
  • Spre deosebire de femeile din alte ţări, la noi nu există susţinere reciprocă, no sisterhood
  • Femeile se susţin doar în grupuri restrânse

Au început campania adresându-se, la nivel intern, vânzătoarelor şi celor peste 8 mil. de cliente.

Au folosit reprezentante AVON în spot.

S-au adresat comunităţilor: lupta împotriva cancerului la sân, lupta împotriva violenţei domestice.

Au acordat burse femeilor antreprenoare din mediul rural.

Daniela Stoican (IKEA) – Gesturile mici care contează

Tema catalogului 2016 – “Le oferim soluţii pentru o viaţă de zi cu zi mai bună.”

Inima casei = bucătăria

Bucătăria:

  • Oamenii au nevoie să fie uniţi
  • Oamenii au tot mai puţin timp pentru lucruri pentru ei

Mesaj cheie: Sărbătorim lucrurile mici care contează

74% dintre Bucureşteni mănâncă în bucătărie de luni până vineri

Activare pentru consumatori:

  • o cămară IKEA a ajuns în piaţa Crângaşi (au atins 730 de consumatori)
  • Ateliere de gătit pentru copii (78 de copii cu vârste de peste 7 ani) în restaurantele IKEA

Aceste descoperiri + un kit de gătit pentru tătici au fost trimise consumatorilor de 8 martie

“The future belongs to people who run around naked with food in their hair and a smile on their face. Just make sure our children don’t loose that as they grow older!”

Cristina Colocioiu (Image PR) – Dero

  • Brandurile îşi doresc comunităţi care să le respecte valorile, principiile, traditiile
  • Brandurile îşi doresc să fie pe buzele tuturor, interacţiune, loialitate
  • Consumatorii îşi doresc calitate şi relaţie
  • Consumatorii îşi doresc să facă parte din viaţa brandului, să îşi pună amprenta

Irina Stănescu: Maggi

Fără:

  • Campanii arogante de educaţie
  • Instrumente online pentru părinţii preocupaţi
  • Sfaturi pentru dietă echilibrată
  • Clasica recomandare a nutriţionistului de brand

Cu:

  • Edutainmnet
  • Implicare reală
  • O relaţie firească cu consumatorul

Rezultatul:

O colecţie de poveşti devine instrumentul de parenting modern prin care Maggi sprijină eforturile părinţilor de a-i împrieteni pe cei mici cu legumele.

Îşi fac apariţia Tomasino, Brocolius, Ţugui.

Jurnaliştii au primit o grădină în miniatură pentru a anunţa lansarea campaniei.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=42eh7T0Dw2A

 

Seminar 2: Influencing the influencers

Răzvan Diaconu (Influencer Marketing Manager – Michelin):

84% dintre persoane îşi schimbă părerea despre o achiziţie când găsesc informaţii online

52%  dintre persoane schimbă chiar şi brandul de la care voiau să achiziţioneze

Ana Maria Diceanu (GMP PR):

Product launch phase:

Tease -> Launch -> Engage -> Share

Reebook – compania s-a oferit să facă contentul angajaţilor public prin pagina corporaţiei, invitându-i să facă mişcare şi să folosească un hashtag

Un studiu arată că ştergem/verificăm de 10x înainte să postăm ceva. Frica de a posta conţinut ridicol este foarte mare. Aşadar, îl ajut pe angajat să posteze content de calitate – ex. Kit de 8 martie

Angajaţii pot fi premiaţi pentru implicare. De ce? Pentru că 80% din audienţa angajaţilor tăi este diferită faţă de audienţa brandului.

Calcul: 150 angajaţi, aprox. 338 prieteni, cu 33% de pers care văd postarea vor face un reach (aprox 16,000) mai mare decât 1,000,000 de fani ai unei pagini de brand (reach aprox 15,000).

 

Sperăm că ne vedem la următoarea ediție!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.