Scapă de traficul de Black Friday!

Cum scapi de traficul de Black Friday?

În luna octombrie am avut ocazia să susțin o prezentare la evenimentul Lumea SEO PPC despre strategii de Black Friday. Pentru a umaniza puțin acest concept am comparat pregătirile de Black Friday cu traficul din București. Tu ești un advertiser, într-o mașină, alături de multe alte mașini (alți advertiseri) care vor să ajungă și ele în același loc. Întrebarea este cum poți ajunge în acel loc cât mai eficient. Hai să vedem ce variante avem:

  • Te trezești de dimineață;
  • Mergi pe rute ocolitoare;
  • Cautarea mijloacelor alternative;
  • Pleci mai târziu.

Sună ciudat? Haideți să vedem cum putem ajunge mai eficient, fentând ceilalți advertiseri.

Te trezești de dimineață

Acest concept se aplică în momentul în care ”furi startul” prin intermediul unei campanii de ”Early Sales”.

În termeni de PPC Marketing acest lucru este posibil prin intermediul:

  • Rețelelor de conținut – Display Network și Facebook Ads;
  • Retargetări generale – AdWords și Facebook Ads;
  • Rețelei de căutare pe categorii de produse.

Riscul acestui tip de abordare constă în faptul că nu ai garanția că vei vinde.

Mergi pe rute ocolitoare

Traspunând o zicală bine cunoscută din popor: ”Drumul cel mai scurt este cel pe care îl cunoști”, în limbaj de PPC Marketing, avem: ”Ruta cea mai scurtă este cea pe care o cunosc cât mai puțini”.

Această strategie este posibilă prin intermediul următoarelor tipuri de campanii:

  • Custom Audience – Bază de date proprie
  • Remarketing – al doilea pas
  • Campanii pe abonații la newsletter și fanii din Facebook

Riscul aceste strategii este acela că poți fi afectat de volumul de conversii.

Căutarea mijloacelor alternative

Cel mai confortabil este să nu stai mult pe drum, indiferent de vehicul. Astfel, această strategie se tratează prin rapiditatea metodelor:

  • Lista de remarketing pentru rețelele de căutare (RLSA), nu rețea de căutare;
  • Remarketing, nu rețea de conținut (Google Display Network);
  • Retargeting, nu public nou.

Riscul ”rapidității” este însă faptul că poți pierde piața potențială.

Pleacă mai târziu

O strategie mai puțin intuitivă este aceea de a dormi mai mult și a îi lăsa pe alții să se bată pentru primul loc la semafor.

Aceasta se tratează prin:

  • Campanii agresive în rețelele de căutare;
  • Campanii de atingere a publicului nou prin rețelele de conținut;
  • Campanii de retargeting generale.

Riscul este, pe de altă parte, cât se poate de intuitiv: se poate să te fi trezit prea târziu.

Concluzia este că, pentru a avea o strategie de Black Friday cât mai eficientă, trebuie să fii în ficare zi câte puțin din fiecare. Un pic de ”early riser”, un pic inventiv, un pic creativ și un pic leneș.

Pentru a înțelege mai bine despre ce este vorba, poți urmări înregistrarea video a prezentării selectând imaginea de mai jos:

Dragos Smeu - Wideo Black Friday

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.