#util: Soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi

Începând cu 9 ianuarie 2016, comercianții care desfășoară activități economice în mediul online sunt obligați să introducă pe site-ul lor un link către platforma de soluționare a litigiilor on-line (Platforma SOL).

Dacă până în acest moment, un consumator se putea adresa pentru soluționarea unui litigiu cu un comerciat din mediul online: autorităților publice cu atribuții în domeniul protecției consumatorilor, instanțelor de judecată sau mediatorilor, începând cu data amintită mai sus, se vor aplica prevederile Regulamentului nr. 524/2013 privind soluţionarea online a litigiilor în materie de consum.

Platforma SOL oferă atât consumatorilor, cât și comercianților posibilitatea de a soluționa litigiile extrajudiciar, oferind un punct de intrare unic pentru ambele părți.

Platforma SOL este gratuită și disponibilă în toate limbile oficiale ale instituțiilor Uniunii Europene. Prin intermediul acesteia, reclamatul are la dispoziție un formular ce trebuie completat și transmis online. Platforma va informa automat partea vizată și va identifica instituțiile abilitate.

Platforma a devenit funcțională pentru România începând cu data de 15 februarie 2016. Cu toate că nu există încă o practică națională sau europeană în această direcție, comercianții pot evita aplicarea unei amenzi din partea ANPC prin atașarea link-ului către platforma SOL în site.

Nerespectarea noilor obligații atrage după sine amenzi între 2.000-5.000 lei.

Pentru mai multe informații consultați:

*informație preluată în cadrul conferinței TaxEU din 4 februarie 2016 

Leave a Reply

Your email address will not be published.