fbpx
vezi categorii 181 articole

RAPORTARE SI ANALIZA

Acest articol nu are ca obiectiv argumentarea pentru campanii de branding și awareness și de ce este important să ai aceste campanii. Despre acest tip de campanii PPC a vorbit Ionuț la GPeC în această primăvară. Vreau să vorbim despre următorul nivel: despre strategii complexe de branding prin PPC marketing.

PPC marketing nu se referă doar la performance marketing. Nu doar campaniile de Display au rolul de creștere a branding-ului. Youtube nu are doar rolul de branding și creștere a vizibilității brandului. Despre aceste trei prejudecăți vom vorbi în acest articol.

Care ar fi cele 10 strategii pentru o campanie integrată de branding prin PPC?

1. Brand Protect (Search Advertising)

Campanii de protejare a brandului prin targetarea cuvintelor cheie ce țin de brand și denumirea domeniului web al clientului. Este foarte important să ai o vizibilitate maximă și extinsă pentru brandul tău în SERP-uri ce țin de brand. Mai multe argumente pentru o campanie de protejare a brandului găsiți în articolul acesta.

2. Non-comercial & Forum Target (Search Advertising)

Știi că brandul tău răspunde la multe nevoi. Nevoi ce sunt de multe ori îmbrăcate de utilizatori în întrebări. Cum faci x lucru? De ce ar trebui să folosesc y serviciu? Când trebuie să iau z produs? Acestea sunt întrebari non-comerciale, teoretic, și sunt căutari pe care advertiserii le ocolesc. Aici este oportunitatea ta. De a fi alături de utilizator încă din momentul în care a apărut nevoia, începând ușor, ușor procesul de top of mind awareness pe industria ta pentru acei utilizatori.

3. Contexual Advertising pe cuvinte de brand (Display Advertising)

Este importantă o campanie de protecție a brandului în motorul de căutare dar la fel de importantă este și o campanie de protecție a brandului în rețeaua de conținut Google. De fiecare dată când este menționat brandul tău ar trebui să apară și un anunț de tip imagine sau măcar text în care sunt comunicate valorile brandului tău.

4. Placements & Forums (Display Advertising)

Cum arată publicul tău țintă? Pe ce site-uri stau? Ce forumuri citesc? Care le sunt problemele? De unde se informează? Cu cât afli mai mult despre publicul tău cu atât poți fi mai aproape de ei și mai puțin intruziv. Poate chiar relevant! 🙂

5. Gmail Context & Sponsored Post (Display Advertising)

Discuțiile personale sau de grup despre brandul tău nu ar trebui să treacă nevăzute de tine. În plus, poți promova ultimul newsletter direct în inbox-ul utilizatorului. Ce dorești? Subscripție mai mare? Rată mai mare de citire a newsletter-ului? Avem de toate. Totul pentru creșterea brandului tău.

6. Youtube Ads Core Videos (Video Advertising)

Tutoriale, concurență, videoclipuri relevante. Sigur știi la ce videoclipuri ar trebui sa se uite un utilizator într-o lună. Gândește-te lateral, la pasiunile, nevoile, valorile lui și targetează videoclipuri și grupuri de videoclipuri specifice. Comunică video, audio și text în același loc, în același moment. Profită de cele 5 secunde de faimă (până la Skip Ad) pentru a comunica brandul tău și un element diferențiator.

7. Fans Targeting Campaign (Facebook Ads)

Când ai făcut ultima campanie de generare de like-uri? Când ai construit mesaje specifice pentru comunitatea ta de pe Facebook, cu mesaje specifice pentru ei? Poți crește brandul și vizibilitatea brandului tău către tribul tău, comunitatea ta de pe Facebook cu oferte speciale dedicate exclusiv lor. Comunică cu tribul tău și mărește-ți constant comunitatea.

8. Interest in your brand (Facebook Ads)

La fel ca în cazul campaniei de Placements & Forums este și această strategie de campanie PPC. Poți aduce public nou -bine segmentat- care să afle despre brandul tău. Îți poți consolida brandul pentru cei care te cunosc și împart aceleași bucurii, nevoi sau dorințe. Spre deosebire de GDN, în cazul Facebook targetarea poate fi mult mai precisă, aici având posibilitatea de targetare psiho-socio-demografică.

9. Sponsored Content (LinkedIn Ads)

Say WHAAAAT?!? LinkedIN Ads pentru brand awareness? Niciodată! Ei, ba da. Dar doar dacă ai ce să comunici și dacă îți dorești să te poziționezi drept generatorul de know how și resurse din domeniul tău. Vrei un brand puternic și respectat? Încearcă Sponsored Content pe LinkedIn.

10. Remarketing branded keywords (Display Advertising)

Ultimul, dar nu cel din urmă; retargetarea utilizatorilor care au intrat pe site pe căutări de brand. Sunt publicul tău cald, poate chiar ambasadorii brandului tău. Pe ei trebuie să îi tratezi special, să comunici diferit și să îți consolidezi mereu notorietatea brandului tău în fața lor. Ei sunt în prima linie a frontului și este foarte important ca ei să fie mereu motivați pentru a lupta pentru tine.

10 strategii. Puține, multe, acestea sunt.

Totuși. Înainte de toate schițează o descriere cât mai completă a brandului tău. Cine este? Ce face? Cu cine comunică el? Cine sunt cei cu care comunică? Ce fac?

Uite aici cum au apărut 12 din cele mai mari branduri din lume.

 

Dragos Smeu24 November 2014
0