Latest
Am analizat primele date în urma programului de 4 zile lucrătoare pe săptămână, anunțat în septembrie 2016. Rezultatele obținute arată că experimentul și-a atins primul scop: acela de a vedea dacă productivitatea poate fi menținută în condițiile reducerii timpului de lucru cu 20%. Drept urmare, vom menține săptămâna de 4 zile lucrătoare până în luna iulie 2017.
Ca urmare a exemplelor descoperite în alte companii cu profil asemănător, luna septembrie a anului trecut a adus un nou program de lucru pentru noi: 4 zile pe săptămână. Exemple precum Serps Invaders (Edinburgh, Scoția) și Brath (Suedia) au determinat începerea experimentului și la WebDigital.
Primele rezultate ale reducerii timpului de lucru sunt îmbucurătoare. Mobilizarea echipei a demonstrat că timpul poate fi folosit inteligent pentru a menține nivelul de productivitate al unei săptămâni de 5 zile lucrătoare. Premisa de la care s-a pornit a fost aceea a unei zi de luni mai puțin productive, încărcate cu o energie negativă și neproductiva, dar și dedicate în mare parte delegării sarcinilor. De aceea, începând din septembrie 2016, ziua de luni a fost rezervată odihnei.
Un alt efect al programului de 4 zile lucrătoare pe săptămână a fost o creștere a productivității în ziua de vineri. Pregătirea tuturor materialelor pentru campaniile care demarează la final de săptămână sau luni a devenit prioritară în departamentul de specialiști Pay Per Click Marketing. Până acum, fiecare client a beneficiat de campanii conforme cerințelor, indiferent de momentul de început și de final. Așadar, programul de 4 zile lucrătoare pe săptămână nu a avut un impact negativ asupra campaniilor clienților noștri.
“Suntem foarte mulțumiți de rezultatele obținute și știu că nimic din toate acestea nu ar fi fost posibil fără o echipă dedicată, pasionată și dornică să abordeze noi moduri de a lucra. Până în acest moment, programul de 4 zile lucrătoare a fost primit foarte bine atât de către colegii mei, cât și de către clienți. Așa cum am spus și în septembrie, începutul de an ne aduce într-un checkpoint, unde putem analiza performanțele noului orar, iar rezultatele sunt mai mult decât îmbucurătoare: am reușit să ajungem la același nivel al productivității în doar 4 zile pe săptămână. De aceea, vom extinde programul până în luna iulie, timp în care vom lucra la noi moduri de a fi mai productivi”.
Pentru a duce productivitatea la următorul nivel, WebDigital a implementat conceptul Kanban, sistemul de programare a sarcinilor dezvoltat de Taiichi Ohno, inginer Toyota. Este vorba de același sistem de programare exemplificat în cartea Scrum, semnată de Jeff Sutherland și care a stat la baza ideii de a adopta programul de 4 zile lucrătoare pe săptămână. Conceptul Kanban aduce și o reorganizare a departamentului de Specialiști in Marketing Online, proces pe care l-am implementat cu succes.
Date complete despre programul de 4 zile lucrătoare vor fi făcute publice în luna august a acestui an.