Latest
Dacă te afli la începutul drumului în PPC marketing este posibil să nu știi de unde să începi să te pregătești pentru acest domeniu. Da, știm, ți-ai dori să ai un mentor lângă tine care să te ducă încet de mânuță prin labirintul PPC-ului, dar cum foarte puțini dintre noi avem norocul ăsta, sunt toate șansele ca la început să fim mai dezorientați decât niște pui de găină abia ieșiți din ou.
#tip1 Mergi direct la sursă
Aventura mea cu PPC marketing-ul a început destul de recent, spre finalul anului 2015, așa că am amintirile începutului proaspete în memorie. E plin internetul de resurse și tocmai pentru că e plin ajunge să te deruteze și mai tare. La care să te duci întâi? Unde poți găsi informația de care ai nevoie? Trebuie să citești TOT?! Drumrolls… Nu, nu trebuie să citești tot, cel mai indicat este să te duci direct la sursă, adică la Google.
Pentru început, Google îți pune gratuit la dispoziție un ghid care te ajută să înțelegi cu ce se mănâncă Adwords. Aici poți învăța cum să îți setezi contul pe platformă, cum să creezi campanii și reclame, care sunt tipurile de licitare, cum poți ajunge la consumatori, care sunt modalitățile de plată, cum să monitorizezi campaniile și cum să le optimizezi astfel încât să îți atingi obiectivele. Pentru Analytics există Google Analytics Help Center unde găsești toate informațiile de care ai putea avea nevoie. Există și versiuni PDF ale ghidurilor pe care le poți descărca și printa dacă nu-ți place să citești pe un ecran.
Pentru știri, recomandări, tips & tricks, lansări, studii de caz și informații generale există blogurile oficiale Inside AdWords și Analytics Solutions.
Sfaturi despre cum să îți construiești campaniile de marketing online, trenduri și tool-uri care îți pot fi de folos în cariera de specialist PPC poți găsi și pe site-ul Think with Google.
Dacă ți se pare mult de citit/nu ai suficient timp la dispoziție/înveți mai bine atunci te uiți la ceva, poți apela la canalele de pe Youtube ale Google :
- Google Business – găsești videouri legate de Analytics, AdWords și ponturi despre cum să-ți crești afacerea.
- Google Adwords – cuprinde partea teoretică, dar și partea practică, îți oferă demonstrații și instrucțiuni despre cum se învârt lucrurile prin AdWords.
- Google Analytics – informații despre setarea contului, despre rapoartele și tool-urile pe care le pune la dispoziție platforma.
În cazul în care ai întrebări și nu găsești răspunsul în centrul de învățare, pe blogurile oficiale sau pe canalele de YouTube, există Google AdWords Community și Google Analytics Community. Printre membrii acestor comunități se află și experți AdWords așa că există mari șanse să primești răspunsuri chiar de la profesioniștii din domeniu.
Pentru a fi mereu la curent cu noutățile urmărește paginile de Twitter și Facebook ale AdWords sau conturile de Google + ale Google unde găsești mai multe webinarii și hangouturi.
#tip2 Just do it
După cum vezi, nu te poți plânge că nu ai de unde să înveți. Google îți pune la dispoziție toate materialele de care ai nevoie pentru a deveni un expert în PPC marketing. Cu toate acestea, știi și tu că teoria e ca teoria, practica e aia care ne omoară. Așa că nu are importanță câte ghiduri citești sau la câte traininguri te uiți pe YouTube, dacă nu ești dispus să-ți sufleci mânecile și să treci la treabă.
Dacă vrei să înveți PPC marketing pe bune, trebuie să testezi, să practici, să intri în AdWords și să compui reclame, să modifici bugete, targetări și să vezi cu ochii tăi ce face fiecare butonaș. Ia-ți inima în dinți și apucă-te să explorezi platformele. Niciodată nu o să simți că ai învățat suficient și că ești pregătit să intri în jungla PPC-ului așa că nu mai sta pe gânduri și fă-ți odată cont de AdWords.
E timpul să-ți iei coronița în PPC marketing
Vine un moment în cariera oricărui specialist PPC când trebuie să obțină certificările Google AdWords. Pentru a putea face acest lucru trebuie să ai cont pe Google Partners, un program special creat prin care agențiile de publicitate, profesioniștii din domeniu și alți consultanți online au acces la evenimente, la cercetări, la actualizări de produse Google AdWords și la examene de certificare gratuite. După ce ți-ai făcut cont, există două tipuri de certificări: individuală și de companie.
În Google Adwords ai posibilitatea să dai șase examene: Adwords Fundamentals, Search Advertising, Display Advertising, Video Advertising, Shopping Advertising și Mobile Advertising. Pentru Analytics există un singur examen.
Pentru a putea obține certificarea AdWords trebuie să iei un punctaj mai mare de 80% la Adwords Fundamentals și la încă unul din celelalte cinci examene rămase. Din fericire, dacă pici un examen, ai posibilitatea să îl redai după 7 zile. Testarea durează 2 ore, iar numărul de întrebări la care trebuie să răspunzi variază în funcție de examen. Spre exemplu, Adwords Fundamentals are 100 de întrebări, iar Shopping Advertising are 60 de întrebări.
Examenele sunt valide pe o perioadă de un an de zile. Sigur, te poți gândi că asta este o bilă neagră, dar trebuie să iei în considerare că ești într-un domeniu care se află în continuă schimbare și dezvoltare. Faptul că certificările au o durată de viață atât de mică este o modalitate excelentă de a te ajuta să rămâi mereu la curent cu ceea ce se întâmplă.
Pentru companii, Google oferă posibilitatea de a obține insigna Google Partner. Există câteva criterii pe care compania ta trebuie să le bifeze pentru a putea obține insigna:
- Cheltuielile totale din Adwords din ultimele 90 de zile calendaristice trebuie să fie de minimum 10.000$.
- Să existe activitate de cheltuieli în cel puțin 60 din ultimele 90 de zile.
- Contul de manager din Adwords trebuie să aibă o vechime de minimum 90 de zile.
Dacă vrei să afli mai multe informații cu privire la dobândirea statutului de Google Partner poți accesa Google Partners Help.
De ce ți-ai dori să obții certificările?
Pentru că este unul dintre primii pași pe care trebuie să îi faci dacă vrei să fii recunoscut în cariera ta de specialist PPC. Pe lângă faptul că este foarte posibil ca la un moment dat să trebuiască să le dai fie că vrei, fie că nu vrei, nu poți spune vreodată că ai prea multe atestări profesionale. Sigur, așa cum permisul de conducere nu garantează că ești un conducător bun, nici certificările nu pot garanta succesul campaniilor tale, dar garantează că ai acumulat pachetul minim de cunoștințe și experiență pe care să poți clădi o carieră frumoasă în PPC marketing.
Articol scris de către Ana Roșu – intern WebDigital