fbpx
vezi categorii 181 articole

RAPORTARE SI ANALIZA

An de an, petrecem din ce în ce mai mult timp navigând pe internet de pe dispozitive mobile. Trăim într-o lume în care suntem permanent conectați cu informația online și unul cu celălalt prin rețele sociale și aplicații de sharing, instant messaging, video calls etc.
Studiile arată că traficul mobil crește constant.
raport analytics

Anul trecut, 15% din traficul global pe internet a fost pe dispozitive mobile.

Pentru marketeri, acestea înseamnă că decizia de cumpărare este formulată undeva între cafeaua de dimineață, drumul la job, pauzele din timpul zilei și așa mai departe, până la ultima verificare a notificărilor pe Facebook înainte de culcare, de exemplu.

De multe ori, utilizatorii trec prin procesul de cercetare și decizie pe tabletă înainte să facă achiziția finală de pe desktop. Poate că alții află despre un produs pe desktop în timpul dimineții după care se consultă acasă cu soțul sau soția și fac achiziția seara de pe tabletă. Întrebarea pe care ne-o punem în cazuri ca acestea este dacă eforturile noastre de marketing îi ghidează corect spre conversie.

Pentru a avea mai mult control asupra campaniilor de remarketing și pentru a aduce ordine în haosul acestei lumi plină de „ecrane” diferite, Google Adwords a introdus de mai bine de un an ceea ce se numește „Enhanced campaigns”.

De atunci până acum, avem posibilitatea de a crea campanii care să afișeze reclamele în mod controlat pe toate dispozitivele (desktop, smartphone și tabletă) simultan. Pentru Facebook, pe de altă parte, controlul a fost dat dintotdeauna de faptul că toți utilizatorii sunt înregistrați în rețea și atunci afișările se distribuie exact cum sunt setate din campanie.

Mai recent, și Google Analytics a făcut un pas important pentru a ajuta la urmărirea corectă a utilizatorilor care sar de pe un dispozitiv pe altul vizitând site-urile pe care le monitorizăm. Acest tip de monitorizare se numește Cross-Device Tracking.

Ce este cross-device tracking?

Este felul în care o mulțime de platforme, companii și rețele online încearcă să identifice utilizatorii pe smartphone-uri, tablete și desktop-uri. Scopul său este de a afla dacă persoana care folosește x telefon este aceeași care folosește y tabletă și z laptop pentru a putea comunica cu această persoană în mod integrat.

Când spun comunicare mă refer în special la remarketing, iar când spun că încearcă, mă refer la faptul că metodele de a face cross-device tracking nu sunt foarte precise.

Care sunt metodele de a face cross-device tracking?

Monitorizarea utilizatorilor se face în mod tradițional prin cookies, acele mici fișiere text care rețin când și cum ai intrat pe fiecare site dintr-un singur browser de internet de pe un singur device.

Cu ultima parte a frazei am explicat și problema pe care o au aceste cookies, iar dacă te gândești că există mii de aplicații mobile online care nu folosesc cookies e clar că a fost nevoie de altceva pentru cross-device tracking.

Atfel, s-au formulat câteva soluții. Una este metoda probabilistică. Aceasta presupune adunarea de foarte multe date, identificarea unor tipare statistice și apoi realizarea unor deducții.

Este un proces complicat, care necesită o sumă mare de date statistice și mult timp. O altă metodă este cea deterministă. Pentru a determina care sunt utilizatorii care ajung pe un site sau o aplicație de pe mai multe dispozitive, li se cere acestora să se autentifice de fiecare dată. Facebook și Twitter fac acest lucru, de exemplu, fiind singura metodă prin care pot să-ți ofere acces la conținutul relevant pentru tine.

Pe acest ultim principiu funcționează și cross-device tracking prin Google Analytics. Odată autentificat pe un site, fiecărui utilizator i se atribuie un cod unic, numit User ID. Cu acest cod, platforma poate să identifice utilizatorii de pe orice dispozitiv ar fi ei autentificați. Folosind cross-device tracking este posibil să identificăm acei 20% din utilizatori care fac 80% din conversii.

Rapoartele din Analytics ne arată de pe ce dispozitive au intrat aceiași utilizatori, calea pe care ei au luat-o de la un dispozitiv la altul și achizițiile care se fac de pe fiecare dispozitiv în funcție de cel de pe care a început procesul. Pentru că tehnologia aceasta este la început, știm destule de puține lucruri despre comportamentul utilizatorilor în ceea ce privește navigarea de pe un dispozitiv pe altul și înapoi.

Analytics oferă rapoarte puține și destul de limitate bazate pe datele utilizatorilor care s-au autentificat pe site în ultimele 90 de zile. Adwords se bazează pe campanii care comunică aceleași mesaje pe toate dispozitivele, deși comportamentul și starea de spirit a utilizatorilor diferă în funcție de cel de pe care navighează pe internet.

Alta este gândirea când citești știrile dimineața la birou față de atunci când te joci pe telefon așteptând la doctor.

Vestea bună este că, încet-încet, ne adaptăm din ce în ce mai mult la comportamentul utilizatorilor în viața de zi vis a vis cu mesajele publicitare, iar cross-device tracking și tot ce ține de remarketing peste mai multe dispozitive sunt pași importanți spre o înțelegere și o comunicare mult mai eficientă pentru a atinge performanțe superioare în campaniile Pay Per Click Marketing.


Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Alex Drăgan29 September 2014
0