Latest
Plecând de la faptul cunoscut și validat statistic, că o campanie va avea performanțe mai bune atunci când există mai multe variante de anunțuri scrise bine, Google AdWords a anunțat de curând o nouă versiune a unei „opțiuni” care a existat și anul trecut, temporar, în unele conturi.
După cum zice și în pagina descrierii:
Ad suggestions are variations of your existing text ads that may boost performance of your Search Network campaigns.
Explicat relaxat, dacă nu ai grijă personal de campanii, Google va încerca cu ajutorul machine learning să adapteze textele anunțurilor deja scrise de tine astfel încât să obții mai multe click-uri.
Am scris „opțiune” pentru că de fapt, dacă nu ai grijă de cont, schimbarea se va implementa automat. Acțiunea automată presupune atenție sporită și permanentă pe cont, așa că dacă ești pe cont propriu și nu ai timp să te ocupi periodic de îmbunătățirea performanțelor ar fi bine să ne contactezi.
Cât timp ai să acționezi, de la prima notificare? 14 zile, după care se activează fără input-ul tău. În aceste 14 zile există opțiunea de a activa, a șterge, a edita și a pune pe pauză aceste anunțuri sugerate. Este totuși un pas în plus pe care l-a făcut Google AdWords pentru acest produs, față de prima variantă a lui, de la începutul lui 2017.
De ce face AdWords asta?
Știm că Ad grup-urile care au cel puțin 3 anunțuri au performanțe mai bune (click-uri, conversii), cu până la 15% față de ad grup-urile cu un singur anunț.
Ce beneficii presupune?
- economie de timp, nu vei mai crea tu versiune de anunțuri
- optimizare gratuită a textului
Cum controlezi?
- Din pagina de recomandări poți accepta sau respinge propunerile, fie anunț cu anunț, fie în grup.
- Odată acceptate, anunțurile se pot edita, ca și anunțurile AdWords uzuale.
- Notificarea despre apariția propunerilor se va primi în secțiunea de notificări a AdWords „”, dar și prin email.
- Orice sugestie aplicată automat după 14 zile va primi un tag “Auto-applied ad suggestion” în pagina Ads and extensions.
Ce pericole pot exista?
- Pentru orice cont ar putea exista și următoarele dezavantaje:
Sugestiile pot apărea oricând, trebuie să fii atent la email și să intri săptămânal în contul AdWords, dacă ai campanii în desfășurare - Sugestiile nu vor înlocui testarea și automatizarea. Dacă folosești etichete pentru a organiza anunțurile, dacă faci A/B testing sau dacă folosești un alt software pentru administrarea URL-urilor, adăugarea de noi anunțuri va da testarea și automatizarea contului „peste cap”.
Ce părere ai? Vei încerca noua opțiune? Dacă te sperie o vei putea dezactiva.