fbpx
vezi categorii 181 articole

Latest

Unul din cele mai importante lucruri pentru reușita unei campanii este monitorizarea corectă. Prin monitorizarea campaniilor vei putea trage concluzii clare în vederea aportului acestora la profitabilitatea afacerii, vei putea observa segmentele care au nevoie de optimizări, cât și perspective valoroase cu privire la tipul de trafic care ajunge în site.

   Google Analytics face o mare parte din treaba prezentată mai sus, aducând un ajutor substanțial. Dacă dorești însă să marchezi alte surse de trafic, non-Google, care trimit utilizatori în site-ul tău, atunci ai nevoie de UTM-uri.

   Din fericire, pentru acest lucru există un instrument sfânt, un fel de Robin pentru Batman, o mână dreaptă a Analytics-ului putem spune…*drums roll*… codurile de urmărire UTM! 

   Codul “UTM”, sau mai exact codul “Urchin Tracking Module” (modulul de urmărire Urchin) este cea mai simplă metodă de monitorizare a traficului ce ajunge pe site.

   Pentru că am discutat la general până acum, haide să îți ofer un exemplu:

   Să spunem că blog-ul tău dedicat fotografiei începe să adune trafic în urma unor acțiuni de promovare în Facebook. Cum poți identifica însă care din campaniile Facebook au generat trafic de calitate? Datele obținute din tradiționalul Analytics nu reușesc să capteze astfel de informații fără o intervenție suplimentară. Aici intervin codurile “UTM”.

   Pe baza informațiilor aduse de codurile “UTM”, poți lua decizii în a păstra doar acele surse de trafic care își merită investiția.

Cum folosim codurile de monitorizare UTM?

   Codurile “UTM” sunt “add-ons” sau tag-uri pe care le introduci la sfârșitul URL-urilor pe care dorești să le monitorizezi. Când un vizitator accesează acest URL customizat pe care tu îl monitorizezi, contul tău de Google Analytics va înregistra această acțiune.

   Cea mai rapidă și eficientă metodă de creare a codurilor “UTM” este creatorul de URL-uri Google. Drept sfat, cu cât folosești mai multe componente în crearea URL-ului, precum numele campaniei, numele anunțului sau al audienței, cu atât vei obține informații mai detaliate pe baza campaniei create.

   Codul “UTM” este compus din mai multe câmpuri de informații pe care tu trebuie să le completezi: 

  • Numele campaniei sau “utm_campaign” –  este recomandat a fi folosit alături de “utm_source” și “utm_medium” pentru o privire de ansamblu asupra traficului.
  • Conținutul campaniei sau “utm_content”- este un parametru opțional ce poate fi folosit pentru a eticheta numele unui anunț, spre exemplu.
  • Termenul campaniei sau “utm_term” – este un parametru opțional care poate fi folosit pentru a denumi audiența care a generat trafic. 
  • Mediul campaniei sau “utm_medium” – este un parametru obligatoriu și este reprezentat de mijlocul prin care a fost generat traficul in site. Spre exemplu “cpc” sau “e-mail”.
  • Sursa campaniei sau “utm_source” este un parametru obligatoriu în cod și reprezintă sursa pe care dorești să o urmărești precum Facebook.

Recomandări:

  • Folosește litere mici când denumești mediul sau alte surse de tag-uri, deoarece majoritatea instrumentelor de “auto-tagging” folosesc numai litere mici. Practic “CPC” și “cpc” sunt două tag-uri diferite. 
  • Când folosești mai mult de un cuvânt în tag, este sugerat să folosești un “underscore”, deoarece cuvintele trebuie să fie legate între ele.
  • Când ai multe campanii poți pierde urma codurilor “UTM”, așadar folosește-te de instrumente utile precum generatorul de URL-uri pentru campanii (URL Campaign Builder) ce te va ajuta să păstrezi evidența acestora.

Un instrument ce îți va ușura munca!

   Cu “URL Campaign Builder” nu mai este nevoie să recreezi același cod “UTM” iar și iar. De aici poți descărca o foaie de excel pe care o poți folosi pentru a păstra “UTM-urile” create și toate informațiile necesare.

   Acest instrument te va ajuta în generarea UTM-urilor doar prin adăugarea URL-ului pe care dorești să-l urmărești.

   După ce setezi data în coloana dedicată, adaugă în câmpul din coloana URL-ului ce pagină dorești să monitorizezi. Odată adăugat URL-ul, coloanele cu trafic sursă se vor completa automat. Pe lângă aceste coloane vei descoperi alte câteva cu informații suplimentare care te vor ajuta în obținerea de informații detaliate.  

   După completarea acestor câmpuri, instrumentul URL Campaign Builder va genera codul UTM pe care trebuie să-l copiezi în diferite platforme pentru a urmări sursele de trafic.

Știai că?

   Originea numelui “Urchin” din “Urchin Module Tracking” sau “UTM” provine de la numele unei aplicații de analiză a paginilor web ce avea drept scop monitorizarea comportamentului vizitatorilor?

   Această aplicație a fost creată de “Urchin Software”, urmând să fie cumpărată de Google în anul 2005, achiziție ce a condus la crearea Google Analytics, care este cel mai popular instrument de analiză a datelor de pe Internet.


Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Antonio Părtan13 August 2019
0