PAS CU PAS IN PPC MARKETING
Adesea, în relația cu clienții apare întrebarea “De ce nu mă văd când mă caut pe Google deși am campanie Google AdWords”. Această este una dintre cele mai des întâlnite întrebări în rândul clienților, de obicei la începutul unei colaborări.
De-a lungul timpului, am identificat mai multe motive posibile pentru care anunțurile clienților nu se afișează pe Google, dar am decis să precizăm 6 dintre acestea, fiind cele mai frecvente:
- Cuvântul-cheie care a fost căutat nu se regăsește în lista de cuvinte-cheie din campanie.
- Bugetul zilnic al campaniei a fost epuizat. Sau cuvântul-cheie căutat se află într-o campanie al cărei buget a fost epuizat până la ora la care s-a făcut căutarea.
- Expresia-cheie căutată conține un cuvânt-cheie care este adăugat în lista de cuvinte negative cu o potrivire amplă (broad match) sau frază (phrase match).
- Campania se afișează pentru audieța din anumite zone geografice. De exemplu, când campania este vizibilă doar pentru audiența din București, iar căutarea se face din Brașov, anunțul nu se va afișa în Brașov.
- IP-ul este exclus din campanie. În anumite situații se poate exclude IP-ul clientului pentru a evita consumul accidental de buget pe căutări proprii.
- Limitări ale afișării pentru anumite intervale orare. Dacă am planificat să fie vizibilă în intervalul 8:00 – 16:00, iar căutarea se face la ora 16:05, anunțul nu se va afișa.
Acestea sunt cele mai frecvente 6 motive pentru care campaniile nu se afișează la căutări efectuate în motorul de căutare Google deși există o campanie activă.
Pentru a putea afla care din aceste motive se aplică, puteți folosi tool-ul Ad Preview and Diagnosis pus la dispoziție de Google în platforma Google AdWords. Tools > Ad Preview and Diagnosis > Căutați cuvântul-cheie care vă interesează.