fbpx
vezi categorii 181 articole

Latest

Broad Match targeting în Google Ads este un subiect care încă stârnește controverse în rândul publicitarilor cu experiență. Nu în puține rânduri am întâlnit reticență și păreri negative în rândul comunității, cu referire la acest tip de targetare a campaniilor și, trebuie recunoscut, nici WebDigital nu a fost un adept al strategiilor care implicau cuvinte cheie de tipul Broad Match. Asta până de curând …

Înainte de a intra în detalii, să trecem rapid în listă cele 4 match types disponibile în Google Ads. Ca o scurtă observație, în metodologia oficială, Google enunță doar 3 tipuri de match types, însă Broad Match Modifier și Broad Match sunt atât de diferite, încât pot fi clasificate separat.

[Exact Match] – Acest match type permite afișarea anunțului pentru căutări care coincid cuvintelor cheie folosite. Recent, Google a lărgit paleta acestui match type pentru a include și sinonime ale cuvintelor cheie folosite sau o reordonare a cuvintelor ce alcătuiesc cuvântul cheie, numai în cazurile în care intenția utilizatorului rămâne aceeași ca și cea din cuvântul cheie folosit. Într-adevăr, sună complicat, însă cei de la Google susțin ca pot face asta în baza sistemelor de Machine Learning. În acest aspect, Exact Match se apropie tot mai mult de Broad Match. Ce separă cele 2 tipuri de match type este intenția celui care caută.

“Phrase Match” – Acest match type permite afișarea anunțului pentru acele căutări care includ, în aceeași ordine, cuvântul cheie utilizat.

+Broad +Match +Modifier – Acest match type permite afișarea anunțului pentru acele căutări care includ toate cuvintele folosite în cadrul cuvântului cheie, indiferent de ordinea în care apar.

Broad Match – Acest match type permite afișarea anunțului pentru căutări care coincid cuvântului cheie, dar și variații ale cuvântului cheie folosit, incluzând aici sinonime sau greșeli de ortografie. Este cea mai inclusivă modalitate de targetare.

Motivul pentru care am evitat îndelung targetarea de tip Broad Match este unul simplu: lipsa controlului deplin asupra afișărilor și a investiției bugetului de media. Control Freaks, pretty much. Singurele momente în care obișnuiam să folosim Broad Match erau în cadrul campaniilor de Discovery – acele campanii care prospectau căutări noi relevante pentru business. Însă și în acele situații, preferam să folosim unelte precum KeyWord Planner pentru a identifica anumite oportunități, urmând să folosim cuvintele identificate în formatul Broad Match Modifier.

Treptat însă, ne-am schimbat atitudinea față de Broad Match. Am identificat de-a lungul timpului trei strategii care au la bază targetarea de tip Broad Match și care au adus rezultate bune.

1. Broad Match în cadrul campaniilor RLSA

În cadrul campaniilor de RLSA, afișarea unui anunț poate fi declanșată doar de un user care face parte dintr-o audiență de Remarketing creată anterior. Ne afișăm așadar unui public “cald” care a interacționat anterior cu site-ul nostru. Paleta utilizatorilor fiind una mai restrânsă, putem încerca modalități de targetare a cuvintelor cheie cât mai cuprinzătoare.

2. Broad Match în cadrul campaniilor în care folosim audiențe In-Market

Combinația între Broad Match și listele de In-Maket are un potențial foarte bun de conversie. Folosind liste de In-Market bine definite, ne adresăm strict acelor utilizatori care se află în ciclul de achiziționare a unui produs. Putem astfel capta intenția acelor useri prin căutări ample, de tipul Broad Match.

3. Broad Match combinat cu modalități de Smart Bidding

Poate fi o strategie foarte eficientă, condiționată însă de un volum minim de conversii pentru ca sistemul să poată optimiza eficient. Prin această strategie ne vom adresa unei palete largi de utilizatori prin folosirea Broad Match, însă afișările vor fi restricționate de sistem doar către acei utilizatori care au cel mai mare potențial de conversie, în baza unui sistem de licitație automat, precum Target CPA sau Target ROAS.

Cuvintele cheie în format Broad Match sunt o variantă viabilă de a descoperi noi căutări relevante pentru business-ul tău. Cuplate cu strategiile menționate mai sus, aceste cuvinte cheie capătă și un potențial bun de conversie. Succes în implementare!


Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published.

1 Comment

· Postat 23 May 2019 / 07:00

[…] 2. Potrivire necorespunzatoare a cuvintelor-cheie. O veche si as spune «eterna» provocare ramane intelegerea corecta a ceea ce inseamna potrivirea cuvintelor-cheie («keywords match types»). Aici vorbim despre «match type»-urile care au cel mai mare impact in zona de promovare in motorul de cautare, dar putem extinde si in zona de targetare contextuala. In acest sens, cea mai des intalnita eroare este utilizarea gresita a «match type»-ului de tip  «broad» (potrivire ampla). Atunci cand cuvintele sunt pe «broad», acestea se afiseza si genereaza o cantitate mare de afisari, implicit atrag ceva mai mult trafic, adesea unic, daca pretul de licitatie este modest; cautari unice realizate o singura data (peste 15% din cautari – vezi detalii). Algoritmul de la Google s-a imbunatatit de-a lungul timpului si ofera o solutie din ce in ce mai buna de corelare, bazata pe semantica cuvintelor-cheie relevante si audienta care este relevanta intr-un anumit moment. Insa in continuare lipsa controlului asupra listei de cuvinte-cheie poate aduce trafic de slaba calitate, segmentand audienta care este nepotrivita pentru produsul promovat. Un articol de pe blogul WebDigital vorbeste despre situatia in care «broad» poate fi o solutie potrivita, citeste aici detalii. […]

Stefan Marin28 September 2018
1