Antreprenoriat in RO
De-a lungul timpului mi-am dat seama că sunt mulți antreprenori care subestimează puterea anunțurilor video și pierd din vedere beneficiile promovării pe Youtube.
Așadar, în articolul de astăzi m-am gândit la 6 motive pentru care vrei să te promovezi pe Youtube. Voi detalia tipul de afișări folosit în această platformă, modalitatea de plată și tipurile de segmentări de audiență pe care le poți folosi.
- Cel mai mare motor de căutare pentru video-uri și al doilea cel mai mare motor de căutare ca număr de vizualizări zilnice după Google. Promovându-ți anunțurile pe acest canal ajungi la utilizatori noi într-un format cu impact vizual și auditiv mult mai mare decât cel avut în campaniile pe Google Search Network (GSN) sau Google Display Network (GDN). Astfel, vei crește notorietatea brand-ului tău.
- Variante multiple de promovare. În Youtube poți opta pentru bannere clasice din GDN care se afișează în video sau în dreapta acestuia sau poți opta pentru afișarea anunțurilor în funcție de intenția de căutare a utilizatoriilor (anunț de tip search). De asemenea, poți promova video-uri de tipul TrueView In Stream care au un impact vizual și auditiv puternic asupra utilizatorilor interesați de brand-ul tău.
- Modalitatea de plată. Pentru video-urile TrueView In Stream modalitatea de plată nu se face în varianta CPC (cost-per-click), ci plătești CPV (cost-per-view). Plătești doar atunci când un utilizator vizualizează 30 de secunde din video sau tot video-ul în cazul în care acesta e mai scurt de 30 de secunde. Așadar, vei plăti doar pentru utilizatorii cu adevarat interesați de brand-ul tău.
- Costul per click mic. Costul pentru o vizualizare este mult mai mic față de costul per click al unei campanii care targetează GDN-ul sau GSN-ul. În campaniile noastre, am obținut costuri de 10 ori mai mici pentru campaniile Youtube față de campaniile din GSN. Cum așa? Pe lângă costul mic de promovare acest tip de anunțuri video oferă și avantajul de a trimite utilizatorii pe site-ul tău gratuit întrucât plata se face doar pentru vizualizări.
- Opțiuni multiple de segmentare. În Youtube poți targeta în funcție de sexul utilizatorilor, de categoria de vârstă din care fac parte sau locația în care se află aceștia. De asemenea, îi poți targeta și în funcție de interese sau de categoria video-ului la care aleg să se uite. Mai mult, poți opta pentru o segmentare granulară în care targetezi doar un anumit canal de Youtube sau doar un singur video. Astfel, vei putea livra diferite mesaje în funcție de audiența targetată de tine.
- Posibilitatea măsurării datelor. Față de promovarea clasică, pe TV, promovarea pe Youtube îți oferă posibilitatea de a măsura datele campaniilor tale. Vei putea urmări date precum: numărul de utilizatori care au intrat pe site-ul tău din acest tip de campanii, indicatori calitativi (bounce rate, timpul mediu pe site sau numărul de pagini vizualizate per sesiune) tipul de dispozitiv folosit, video-ul pe care au dat click sau chiar și numărul de conversii înregistrate.
Pentru a te promova pe Youtube trebuie să-ți creezi un cont pe platformă pe care să îl legi apoi la contul de AdWords. De aici poți crea aceste campanii la fel ca orice altă campanie AdWords, iar pentru a urmări indicatorii cantitativi și calitativi, trebuie să legi contul de AdWords la cel de Analytics.
Succes și inspirație!