fbpx
vezi categorii 181 articole

Fundamentals

 

Produse sau servicii, magazine online sau magazine fizice, antreprenori la început sau cu experiență, orice afacere are nevoie de promovare ca să prospere. Pornind de la micul negustor din piață și până la giganții piețelor de comerț electronic, toți au nevoie de promovare.

Pentru start-up-uri, promovarea e obligatorie. Când pornești la drum pentru prima dată într-o afacere trebuie să „dai din coate” în toate modurile posibile. Asta înseamnă că trebuie să alegi un mix de strategii de promovare și să afli care este cel mai potrivit pentru afacerea ta.

 

Iată de ce să începi promovarea online pentru afacerea ta:

1. Competitorii tăi sunt deja acolo

Rar găsești o nișă perfectă în care să ai marje de profit mari și deloc concurență. Ideea ta, pe care ai materializat-o într-o afacere, are nevoie de toți clienții pe care îi poate găsi.

Dacă competiția e mare în aceeași nișă trebuie să te motiveze să fii cât mai bun. Sprijinul pentru clienți, calitatea produselor, calitatea promovării, toate trebuie să fie de primă clasă.

Ai câțiva clienți loiali? Foarte bine! Doar că … atunci când aceștia văd o reclamă ce include chiar și un singur avantaj pe care tu nu îl oferi, ai și pierdut jumătate din loialitate.

Știți zicala „țin la tine, dar de mine mi se rupe sufletul”? E și în acest caz de actualitate. Unii dintre competitori și-au dat seama deja și promovează acum online afacerile lor, bucurându-se de rezultate.

 

2. Ai costuri de marketing mai mici și rezultate măsurabile

Comparate cu costurile marketingului tradițional, în marketing online acestea sunt de cele mai multe ori mai mici, sunt predictibile și măsurabile.

Gândește-te doar la promovarea unor imagini sau videoclipuri din activitatea unui restaurant. Sau gândește-te la câteva testimoniale bune pe care un restaurant le are deja. Promovate pe Facebook, acestea cântăresc mult pentru utilizatorii rețelei sociale.

Oamenii sunt mai fericiți să afle unii de la ceilalți ce e nou, ce e bun, ce e accesibil. Dacă deții o astfel de afacere vei avea șanse mai mari de avea expunere în fața unui public ce are nevoie de tine folosind cea mai populară rețea de socializare.

Vrei să știi ce a însemnat FoodPanda sau HipMenu pentru unele restaurante mici? Rampa de lansare și sursa principală de venituri. Tipul acesta de promovare trebuie însă potențat și pe alte canale Google, Facebook, Instagram sau Youtube.

Nu te baza 100% pe ce poate face un singur canal pentru marketingul afacerii tale. Împreună descoperim mixul necesar de canale de promovare, cel potrivit afacerii tale. Pentru afacerea ta va exista o persoană dedicată care va ține legătura cu tine și îți va explica atât problemele pe care le întâmpini, cât și rezultatele, în ritmul în care ele apar.

Te răzgândești mâine sau apar probleme noi care dau peste cap calculele? Poți interveni imediat în campanii, spre deosebire de TV, radio, ziare, sponsorizare de evenimente – unde blochezi banii de la început și speri să ai cele mai bune rezultate.

 

3. Poți selecta și segmenta cu ușurință audiența

Când a fost ultima oară când te-ai întrebat – clienții mei unde sunt și ce fac? Sper că, pe lângă momentul creării planului de afacere, ai făcut asta și în momentul în care ai ales și metodă de a ajunge la ei.

Trebuie să îi găsești în mediul în care ei petrec semnificativ de mult timp. Cum în prezent majoritatea petrec multe ore online în fiecare zi, din doar câteva click-uri poți să comunici cu ei.

Poți face astfel o selecție ușoară după zonă, dacă ești interesat să vinzi produsele sau serviciile oferite în acel areal, oricare ar fi el. Dar segmentarea în funcție de zonă geografică reprezintă doar începutul; toate informațiile pe care utilizatorii le oferă online pot deveni criterii de segmentare.

Vârsta, preocupările, mărcile preferate, necesitățile exprimate în motorul de căutare, toate sunt puncte de plecare pentru identificarea unei audiențe.

 

4. Reiei ușor interacțiunea, prin remarketing

“Remarketing” sau “retargeting” reprezintă aceleași forme de targetare comportamentală prin intermediul căreia afișezi o reclamă unor persoane care au interacționat cu produsele sau serviciile tale, prin intermediul websiteului tău.

Dacă nu cumpără sau dacă nu completează adresa de email pentru o înscriere la newsletter, remarketing-ul are o rată mare de succes în finalizarea acțiunii dorite.

Aproape jumătate din profesioniștii din domeniul marketingului online sunt de părere că tehnologia de remarketing este insuficient folosită. De ce? Pentru că trebuie să știi să găsești un echilibru între “hărțuirea” vizitatorilor cu aceleași produse și promovarea produselor de care audiența are nevoie la momentul în care le dorește.

De aceea e nevoie să testezi variabilele care, dacă ești la început, nu ai cum să le știi din experiența unor campanii precedente.

5. Poți ajunge la un target dificil de abordat prin alte metode

Încearcă să faci reclamă la TV! Caută la TV să găsești milenialii, cei născuți între 1981 și 2000. Nici măcar nu o să știi dacă ai cheltuit banii degeaba. Pentru că nu e măsurabil. Nu s-au născut toți cu telefonul în mână, dar majoritatea sunt predispuși la interacțiune în mediul online.

95% dintre tinerii din mediul urban utilizează internetul. Timpul petrecut zilnic online este de aproape 5 ore. În segmentarea audienței în marketingul “offline” (TV, print) te vei baza pe sondajele aproximative făcute de firmele de profil? Dar rezultatele se bazează pe extrapolări statistice, nu pe date colectate în urma interacțiunilor cu utilizatorii.

În comparație, în mediul online reclamele sunt direcționate aproape perfect după vârstă, dacă asta ai nevoie. Și sigur vei vrea, căci n-o să dorești să promovezi produse nepotrivite pentru un segment nepotrivit.

O agenție specializată în publicitate online vă ia de mână pe amândoi și vă face cunoștință. Prin reclame tip imagine, prin anunțuri text, prin videoclipuri. Toate promovate acolo unde trebuie, cui trebuie și când trebuie.

Online poți ajunge la orice segment de audiență bazat pe datele colectate; de exemplu, poți ajunge la mame care au copii până în 3 ani, care lucrează în industria de modă, cărora le plac filmele franțuzești, care locuiesc în București când sunt în vizită la Paris, după ce au vizitat website-ul tău și au adăugat în coș un produs al unei anumite mărci.

 

6. Poți crește încrederea și expunerea brandului

Până să ajungi să vinzi, cu certitudine poți construi online expunerea de care brandul tău are nevoie. Atunci când reclamele pe internet sunt în fața potențialilor clienți, chiar dacă nu au nevoie imediată să le achiziționeze, acestea pot stârni interesul.

Imaginea, logo-ul sau alte elemente asociate brandului rămân în minte. Expunerea va fi direct proporțională cu suma cheltuită, așa că firmele mari au aici un mai mare avantaj.

Dar au nevoie și de mai mulți clienți. Încrederea trebuie să o legi de elemente care te poziționează ca expert în domeniul tău sau utilizând ambasadori de încredere pentru afacerea ta. Sau măcar de lucruri pe care le faci foarte bine, dacă nu ai ajuns să fii recunoscut pentru asta.

În acest mediu, brandingul se aseamănă celorlalte medii de promovare. Cu cât mai mult trece de ecran expunerea ta, cu atât mai mult vei avea ocazia ca brandul tău să fie recunoscut pe termen lung. Această recunoaștere îi va face pe oameni să cumpere mai repede de la tine, nu doar de dragul unui preț mai mic.

 

7. Vei aduce trafic și vei crește rata de conversie

Două dintre cele mai atent observate ținte în promovarea online sunt creșterea numărului de vizitatori (trafic) și creșterea ratei de conversie, aceasta reprezentând raportul dintre vizitatori și conversii (cei care fac o acțiune dorită).

Cine creează campania de promovare online are în vedere ținte și îmbunătățirea lor. Traficul online are o trăsătură de care nu mulți antreprenori țin seama. Calitatea.

Dacă media ratei de conversie a anunțurilor este 1% pentru nișa ta, creșterea la 2% a acesteia va dubla vânzările. Dacă numărul de vizitatori este de 1000 și o rată de conversie de 1% avem 10 conversii, asta înseamnă că la 2000 de vizitatori și aceeași rată de conversie, avem 20 de conversii, adică o dublare a numărului conversiilor (comenzilor).

Mulți insistă pe creșterea numărului de vizitatori, dar specialiștii se concentrează și pe îmbunătățirea ratei de conversie. Provocarea cea mai mare este însă menținerea și creșterea ratei de conversie simultan cu creșterea traficului relevant.

Cum se face asta? Reclame targetate bine! Vizitatorii care ajung prin reclame din căutări în Google, care au nevoia clar specificată în căutare efectuată, au o probabilitate mult mai mare să devină clienți.

Apoi, cu reclame tip imagine prin Remarketing în GDN (reteua de websiteuri partenere Google) și Youtube sau prin Retargeting în Facebook sau Instragram, bine plasate și cu un mesaj potrivit, se vor  transforma în clienți loiali.

 

Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care să îți promovezi afacerea începând chiar de astăzi online, prin metode de promovare inteligente. Dacă ai nevoie de ajutor să începi o campanie, îți stăm la dispoziție!

Suntem la un formular distanță.

 


Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Cosmin Stroe18 April 2018
0