REMARKETING & RETARGETING
Campaniile de remarketing sunt poate cel mai bun lucru care se putea întâmpla în PPC Marketing. Cu toate acestea, componenta de remarketing din contul AdWords nu asigură imediat și rezultatele excepționale. Este foarte importantă strategia din spate pe care o aplici, harta logică a traseului utilizatorilor în site în funcție de sursa de trafic și datele demografice privind utilizatorii.
Scenariile și posibilitățile de segmentare a traficului printr-o campanie de remarketing sunt nenumărate. Totuși mă voi opri la a prezenta doar cinci strategii de remarketing. Cinci audiențe pe care dacă le targetezi îți pot oferi o rată de conversie foarte mare și un cost scăzut pe conversie.
Remarketing pe traficul direct și cuvinte de brand
Segmentează listele de remarketing în funcţie de sursa de trafic din care vin utilizatorii. Cei care vin din direct sunt utilizatorii care cunosc brandul, sunt parte a comunităţii tale şi sunt cei mai predispuşi la a face o conversie. Acelaşi mindset este şi în cazul utilizatorilor care ajung pe site din căutări de brand. Mesajele bannerelor într-o astfel de strategie trebuie să graviteze în jurul valorilor brand-ului tău.
Remarketing pe traficul din campania de newsletter
Ai o rată bună de deschidere a newsletter-ului dar rata de conversie nu este mulţumitoare? Nu ai pierdut (încă) şansa de a-i converti pe cei care au deschis newsletter-ul. Poţi merge în paralel cu o campanie de remarketing pe audienţă care a ajuns pe site din newsletter dar nu a convertit. Mesajele bannerelor într-o astfel de strategie trebuie să fie strict legate de ofertele din newsletter. În funcţie de recurenţa cu care se trimit newsletterele ar trebui construite şi bannere specifice cu ofertele din newsletter.
Remarketing pe abandon coş
Aceasta este poate cea mai importantă audienţă pentru un magazin online. Rata de abandon pe coş poate varia de la 30% până la 90%. Utilizatorii care au adăugat produse în coş sunt cu siguranţă utilizatori care sunt interesaţi de acele produse însă din diferite motive nu au finalizat comanda. Este foarte important să le reaminteşti acestor utilizatori că au un produs în coş. Această campanie de remarketing funcţionează ca un reminder pentru utilizatori. Mesajul trebuie să fie clar şi precis: Ai uitat produse în coş / Nu uita să finalizezi comanda.
Remarketing pe wishlist
Cu toţii ne dorim lucruri; cu toţii avem o listă de produse pe care ne-o dorim (de ziua noastră, când avem bani, când va fi sezonul, etc.). Deşi nu este o funcţie foarte folosită încă în România (multe magazine online nici nu au această funcţionalitate) o campanie de remarketing pe utilizatorii care adaugă produse în wishlist poate ajunge şi până la o rată de conversie de 10%. În cazul acestei campanii apare efectul de noutate (spre deosebire de remarketing pe abandon coş în care foarte mulţi advertiseri folosesc această strategie) şi rezultatele sunt cu mult peste rata medie de conversie a site-ului.
Remarketing pe utilizatorii care au cumpărat
Utilizatorii care au achiziţionat un produs sunt predispuşi şi la o a doua achiziţie. Dacă utilizatorii au avut o experienţă plăcută cu comanda plasată pe site-ul tău cu siguranţă vor converti din nou. Pregăteşte oferte speciale pentru cei care au făcut o achiziţie şi încearcă astfel să creşti recurenţa cu care se comandă de pe site-ul tău. Recurenţa crescută înseamnă o valoare mai mare pe client, costuri mai mici pe conversie şi în final un ROI pozitiv.
Acestea sunt cinci strategii de remarketing câştigătoare. Totuşi, strategiile de remarketing sunt strict legate de dimensiunea listelor de remarketing aşadar este foarte important întreg cadrul strategiei de PPC Marketing. Cu cât foloseşti mai multe arme de promovare, cu cât sursele de promovare sunt mai diversificate şi aduci mai mult trafic calificat pe site, cu atât rezultatele globale ale campaniei vor fi mai bune şi cele cinci stragetii de remarketing prezentate mai sus vor fi cu adevărat câştigătoare.