Evenimente Marketing Online
Într-un studiu recent, realizat de GPeC împreună cu Eureka Insights, 7 din 10 români din mediul urban și cu acces la internet așteaptă în mod deosebit campaniile de reduceri de Black Friday și Crăciun pentru a achiziționa produse în aceste perioade. Restul au precizat că nu-s interesați și cumpără online în ritmul normal în lunile septembrie, octombrie, noiembrie.
Gamele de produse care le vor consuma bugetele sunt cele uzuale, fără surprize:
IT&C:
- Laptopuri, telefoane și tablete – cu o medie de 1.472 lei
- TV / Audio-Video / Foto – cu o medie de 1.393 lei
- Electrocasnice – cu o medie de 986 lei
Vacanțe și călătorii – cu o medie de 1.460 lei, Auto-Moto – cu o medie de 606 lei, Home&Deco – cu o medie de 548 lei.
În intervalul noiembrie – decembrie, categoriile de Fashion, Cosmetice și Cărți/Cadouri sunt cele din care urmează să se achiziționeze cele mai multe produse, chiar dacă bugetul alocat pe aceste categorii este mai mic decât în cazul IT&C sau Travel.
Bugetul mediu total alocat de români pentru achiziția de produse în perioada de Black Friday și Crăciun este de 2.718 lei, din care aproape jumătate este destinat cadourilor: 1.240 lei.
Anul trecut, doar în weekend-ul de Black Friday s-au înregistrat vânzări de peste 200 de milioane euro. În 2017, comerțul online românesc a înregistrat cea mai mare creștere din Uniunea Europeană (aprox. 40% de la un an la altul), atingând pragul de 2,8 miliarde euro la final de an.
Principalele cifre și statistici privind piața de e-commerce vor fi discutate în cadrul GPeC SUMMIT 12-13 noiembrie 2018 – cel mai mare eveniment de profil din România, desfășurat la București.