fbpx
vezi categorii 181 articole

Actualizari (Updates)

De la finalul lunii septembrie Google a anunțat modificarea setărilor din AdWords prin care se puteau exclude variantele apropiate ale cuvintelor cheie.

Utilizarea acestei opțiuni de afișare doar pe anumite cuvinte cheie cu potrivire exactă sau potrivire la nivel de frază oferă în prezent un control și o precizie mai mare asupra modului de afișare a anunțurilor.

O dată cu renunțarea la această setare opțională, Google va afișa un anunț pentru toate formele posibile ale unui cuvânt cheie, adică: cuvinte cu greșeli de ortografie, forme de singular și plural, abrevieri, sinomine, cuvinte apropiate ca formă dar cu sensuri diferite.

Exemplu:

[stomatolog] -> [stomatologie]

Căutare: “facultatea de stomatologie bucuresti”

Cuvânt cheie: “stomatolog bucuresti”

[contabil] -> [contabilitate]

Căutare: “curs contabilitate bucuresti”

Cuvânt cheie: “contabil bucuresti”

keyword match type

Cum va afecta această schimbare campaniile AdWords

O parte din specialiștii AdWords apreciază că acest lucru  va duce la:

  • o creștere a numărului de afișări și click-uri și o scădere a CTR-ului
  • o scădere a Scorului de Calitate
  • o creștere a CPC-ului mediu

Partea bună a afișării pe variante apropiate ale cuvintelor cheie

  • cuvinte cheie mai putine, care vor duce la o scădere a complexității structurii unui cont
  • posibilitatea afișării pe căutări unice ce conțin fraze lungi pentru care nu ai fi putut să te afișezi din cauza unui “volum redus de căutare” a acelei fraze

Ce e de făcut?

Studierea fiecarui cuvânt cheie în parte din fiecare campanie și adăugarea de cuvinte cheie negative pentru a diminua posibilitatea afișării pe variante apropiate ale cuvintelor cheie.

Concluzia

Setarea implicită din AdWords la nivelul opțiunilor de potrivire ale cuvintelor cheie este de afișare pe variantele apropiate ale cuvintelor cheie. Așa că, mulți dintre cei care se promovează prin intermediul campaniilor AdWords nu vor observa nici o diferență. Cei care au vrut mereu să aibă mai mult control vor fi cu siguranță nemulțumiți de această schimbare.

Citind mai multe articole pe Google despre schimbarea ce va urma, am descoperit că exită o petiție online facută cu scopul de a-l determina pe Google să se răzgândească în privința acestei schimbări.

Petiția o poți găsi dând click pe următorul link:

http://www.change.org/p/google-adwords-keyword-close-variants-are-not-for-everyone

Ce părere ai despre asta?


Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Stefan Toma9 September 2014
0