vezi categorii 177 articole

Latest

A trecut mai bine de o lună de când colega mea, Alina, se întreba: “Ce urmează după workshop-ul Google Analytics?”.

Stai…hai să vă spunem un pic din mai în urmă. Ne referim la workshop-ul susținut împreună cu cei de la Digital Glamour. Am povestit mai multe aici.

Propun să marcăm pas cu pas ce a însemnat câștigarea premiului WebDigital pentru cele șase bloguri, ce înseamnă să colaborezi cu o echipă specializată în PPC Marketing și să tragem concluziile unei experiențe interesante și de luat aminte.

Proiectul echipei WebDigital a fost lansat ca o provocare pentru cele șase fete curajoase, pentru a testa eficiența unei campanii de remarketing implementată pe un site de tip blog.

Ceea ce a urmat a devenit povestea unei experiențe interesante la început de drum pentru mine și a unei frumoase colaborări pline de entuziasm cu șase bloggerite. Curiozitatea mea amestecată cu experiența colegilor mei, a făcut ca povestea campaniei “Întoarce-te pe blogul meu” să prindă contur.

Primii pași făcuți împreună au fost ghidați de comunicare și organizare. După ce am primit toate informațiile necesare dezvoltării campaniilor, am creat împreună cu ele și cu ajutorul colegului nostru de la design, bannerele pentru fiecare blog în parte. De la mesaj, culoarea butonului, fundalul potrivit și cea mai bună fotografie până la “start campanie”, lucrurile s-au întamplat într-un ritm obișnuit.

Despre cum se gestionează o campanie de remarketing pe un blog, ce a însemnat și mai ales ce am învățat din această experiență va povesti specialistul în PPC Marketing, Andrei, care s-a ocupat de partea tehnică a proiectului.

“Acest proiect a constat în construirea contului de Adwords (setup cont), legarea acestuia la contul de Analytics la blogurilor câștigătoare, construirea unei campanii de remarketing și setarea unor obiective.

În stabilirea obiectivelor am pornit de la comportamentul obișnuit al vizitatorilor de pe bloguri și am analizat timpul mediu pe care aceștia îl petrec pe site. Astfel, am setat ca obiectiv Time On Site > media petrecută de un vizitator obișnuit.

Google Analytics are unele limitări în calcularea Time on Site (imagine atașată). Practic, aceasta calculează timpul petrecut pe site ca diferența dintre ultima interacțiune de pe o pagina și momentul inițial în care a intrat pe site. Astfel, dacă a intrat pe site la T0 și 10 secunde mai târziu accesează o pagina (T1) iar acolo citește un articol de 10 minute, apoi iese din site fără a mai face și o altă acțiune, Analytics vede doar 10 secunde Time on Site.

Din acest motiv, am mai adăugat ca obiectiv Pagini Vizitate > 1 pentru că ne interesează ca cei care au intrat din campania de remarketing să acceseze cel puțin încă o pagină, eventual să citească un articol.

În funcție de traficul de pe aceste bloguri, unele campanii au evoluat mai bine și mai rapid decât altele.

Concluziile acestui proiect se reflectă în rezultatele pe care noi le-am sesizat. Timp de trei săptămâni cele șase blogerite s-au bucurat de afișarea bannerelor, care le-a adus un plus în construirea brandului lor. Click-urile înregistrate în cadrul campaniilor au avut ca scop loializarea audienței targetate. Cei care au revenit au fost interesați de articolele postate și de noutățile aduse.

Mulțumim celor implicați în proiect și ținem aproape!

1+

Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Teodora Călin3 June 2016
0