fbpx
vezi categorii 181 articole

Fundamentals

Vrei să te promovezi pe Instagram? Nu știi dacă să folosești rapid butonul de Promote din aplicația de mobil Instagram sau să aloci mai mult timp și să promovezi prin Facebook Business Manager?

Hai să ne uităm împreună ce presupune fiecare variantă.

Avantajul Business Manager este faptul că îți oferă mult mai multe opțiuni de targetare pentru a ajunge la publicul interesat de produsele sau serviciile pe care le vinzi, fiind un plus față de ce poți face prin Boost Post, un plus care îți eficientizează mult costurile.

Promote din Instagram

Pentru a promova cu butonul Promote ai nevoie de:

  • Un cont de business de Instagram
  • Postări pe acel cont
  • Acces de admin în acel cont
  • Aplicația de Instagram

Targetarea disponibilă aici este mult mai restrânsă decât cea disponibilă în Business Manager, iar promovarea poate fi făcută numai din aplicația pentru mobil, nu și din accesarea platformei de Instagram din browser de pe desktop.

    Opțiunile de targetare sunt:

    • Utilizatori similari celor care urmăresc profilul business-ului tău
    • Targetare geografică
    • Selectarea manuală de locații sau interese

    Campanii de Instagram din Business Manager

    Pentru a promova prin Business Manager ai nevoie de:

    • Un cont de Business Manager din care să faci un cont de anunțuri (Ad Account) pentru business-ul tău
    • O pagină de Facebook
    • Optional: Un cont de Business de Instagram

    Din Business Manager poți face anunțuri care să fie livrate atât în Facebook, cât și în Instagram sau anunțuri care să fie livrate doar în Instagram. Aceste anunțuri nu vor apărea ca postări pe contul de Instagram al Business-ului tău și nici pe pagina de Facebook, în cazul anunțurilor livrate pe ambele rețele.

    Tot de aici poți promova postările din pagina de Facebook și în Instagram sau invers. De curând a apărut în Business Manager opțiunea de a promova de acolo și postările din Instagram. Fiind nouă, e posibil ca această opțiune să nu fie încă disponibilă pe toate conturile.

    Există un tip de anunț special care se afișează numai în Instagram și se poate face numai din Business Manager: Stories. Acest anunț conține o imagine sau un video și un buton de call to action care trimite în site, pe o pagină aleasă de tine.


    Nu ești sigur ce platformă e mai potrivită pentru business-ul tău sau pentru o anumită ofertă? Sau nu știi cum sa împarți bugetul între Facebook și Instagram? În Business Manager poți seta anunțul să se afișeze pe ambele platforme și poți lăsa algoritmul Facebook să optimizeze afișarea și distribuirea bugetului pe cele 2 platforme în funcție de rezultate.

    Defapt acesta este și best practice-ul pentru că audiențe diferite pot reacționa diferit la mesaje, iar mai multe anunțuri pot fi primite diferit de publicul țintă. Algoritmul Facebook poate face optimizarea afișării pe cele 2 platforme ținând cont de toate semnalele primite de la utilizatori și mai eficient ca o intervenție din partea unei persoane.

    Bonus: O altă opțiune nouă ne permite să punem imagini diferite pentru locații de afișare (placement-uri) diferite. De exemplu, putem pune:

    • o imagine cu dimensiunea potrivită pentru anunțurile care apar pe Facebook
    • una pentru Instagram Newsfeed
    • si alta pentru Instagram Story

    toate într-un singur anunț, iar Facebook va afișa imaginea potrivită pentru fiecare placement. Motivul pentru care am pune mai multe imagini este pentru că dimensiunea optimă de imagine este diferită pentru cele 3 locații de afișare de mai sus.

    Cum testăm

    Vrei să testezi terenul cu Boost Post pentru a vedea dacă merită să faci campanii din Business Manager?

    Nu este recomandat să faci asta pentru că un punct forte al Business Manager-ului este targetarea. Nu trage o concluzie după ce ai testat numai butonul de Promote din aplicație. Încearcă și Business Manager. El îți pune la dispoziție mai multe modalități de targetare care te pot ajuta să ajungi la publicul interesat de produsele sau serviciile tale:

    • Targetarea clienților actuali pe baza unei liste de adrese de e-mail sau numere de telefon (colectate cu acest scop în conformitate cu GDPR)
    • Targetarea utilizatorilor care au vizitat site-ul tău (liste colectate în conformitate cu GDPR)
    • Utilizatori care au interacționat cu pagina ta de Facebook sau contul de business de Instagram
    • Facebook poate identifica utilizatori similari cu cei din listele de mai sus, cu fanii paginii sau cu utilizatorii care au interacționat cu business-ul tău pe Facebook sau Instagram. Apoi poți afișa reclame către aceștia.
    • Targetarea după interese sau comportamente
    • Targetarea după date demografice mai avansate (exemplu: industria în care lucrează utilizatorul, educația, dacă are copii sau nu etc.)

    Și chiar mai mult de atât: poți face o combinație între audiențele de mai sus pentru a găsi cele mai relevante audiențe pentru fiecare produs sau serviciu promovat.

    Nu îți permite timpul să testezi până găsești mixul potrivit? Te putem ajuta noi!


    Adauga un comentariu

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.

    Prahoveanu Paula7 June 2019
    0