PAS CU PAS IN PPC MARKETING
În momentul în care pornești la drum cu o campanie de PPC Marketing, pe o rețea de socializare precum Facebook, trebuie să-ți setezi anumiți indicatori sau parametrii după care să te ghidezi.
Aceștia, nu numai că trebuie să fie relevanți tipului tău de afacere dar trebuie să-ți arate și performanța campaniei tale. Motivul pentru care e bine să-i folosești și să te ghidezi după ei este pentru a ști dacă direcția în care ți-ai structurat campania este cea bună, dar și pentru a-ți da seama de performanța acesteia.
Indicatorii relevanți unui tip de afacere se numesc Key Performance Indicators sau pe scurt KPIs și se folosesc pentru a determina punctele forte ale unei campanii dar și pe cele slabe. Astfel, o dată ce campania ta a ajuns la plafonul dorit (număr de like-uri, rată de conversie) trebuie să-ți stabilești strategia pentru următoarea campanie.
KPI-urile se stabilesc în funcție de obiectivul campaniei tale.
Dacă urmărești să crești numărul de fani ai paginii tale de Facebook poți să-ți stabilești ca și KPI-uri numărul de like-uri sau rata de like și costul mediu per like.
Dacă urmărești să vinzi mai multe produse dintr-o anumită categorie a site-ului tău, poți să-ți stabilești ca și KPI-uri numărul de conversii sau rata de conversie și costul mediu per conversie.
În PPC Marketing nu este de ajuns să setezi și să pornești o campanie. Aceasta trebuie optimizată constant în funcție de obiectivele stabilite pentru a da randament. Optimizarea se face pornind de la analiza KPI-urilor urmărite în campanie.
Acest proces se repetă constant deoarece în PPC Marketing nu există campanii perfecte ci doar campanii perfectibile.