PAS CU PAS IN PPC MARKETING
“A avea un business și a nu-l promova este ca și cum ai face cu ochiul pe întuneric” cam așa îmi place mie să definesc publicitatea, în termeni generali, bineînțeles.
Cu toții suntem de părere că prin diferite activități de marketing aduci în atenția publicului produsele și serviciile tale dar de unde știm ce activități de marketing să alegem, ce direcții sunt mai potrivite pentru o promovare eficientă și performantă, în condițiile în care foarte mulți sceptici consideră campaniile de marketing doar o cheltuială și nu o investiție.
Pe bună dreptate, această afirmație poate fi corectă dacă, spre exemplu plătești o anumită sumă pentru promovare însă nu ai capacitatea de a contoriza câți clienți noi au venit sau câte produse ai vândut.
Dar dacă ai plăti o anumită sumă de bani pentru a-ți promova business-ul și ai putea vedea în timp real câți clienți noi vin, câte produse vinzi și cel mai important ce profit ai.
Cu ajutorul campaniilor online, poți testa diverse soluții și instrumente de promovare astfel încât să poți măsura rezultatele în timp real.
Pentru a începe să faci marketing online, bineînteles, trebuie să ai un website de prezentare a produselor și serviciilor tale (dacă nu ai déjà un site, îți recomandăm să-ți faci unul pentru că studiile arată că peste 80% dintre persoane se informează inițial online și ulterior iau decizia de achiziționare). Odată ce ai un website, trebuie să te gândești și cum îl aduci în atenția utilizatorilor iar aceasta o poți face cu ajutorul campaniilor de marketing online.
Marketing online poți face prin intermediul campaniilor de Pay Per Click Marketing pe Google, Facebook, Youtube, LinkedIn și rețeaua de site-uri partenere Google, prin intermediul Email Marketing-ului, Social Media Marketing sau Display în Media Audiență Generală (Display Advertising).
Cel mai important lucru la acest tip de campanii este că poți selecta audiența către care dorești să comunici. Spre deosebire de alte medii de promovare, în online poți alege ca mesajul tău să ajungă numai la persoanele interesate.
Spre exemplu, ai un website care comercializează piese și consumabile auto. O comunicare generală, către o audiență largă nu ar fi cea mai bună alegere în termeni de eficiență și profitabilitate însă, dacă alegi o campanie in motorul de căutare Google (Google AdWords for Search) bazată pe interesul manifestat față de această categorie de produse/servicii, vei avea șanse mai mari să atingi exact audiența potrivită.
De exemplu o persoană care caută pe Google termenii “kit de distribuție Logan 1.6 16V” este mult mai probabil să ajungă pe site-ul tău și să achiziționeze produsul decât o persoană care ar căuta “Logan”. Doar prin intermediul unei campanii Google Search poți atinge audiența care este interesată exact în acel moment de produsele pe care le comercializezi.
Campaniile de marketing online permit o flexibilitate mult mai mare față de alte medii de promovare. În orice moment, în funcție de performanța campaniei, ai posibilitatea să modifici bugetul alocat, structura mesajului (ad-urile text), imaginile pe care le folosești (bannerele) și chiar produsele sau serviciile pe care le promovezi.
De asemenea, în cazul acestui tip de promovare poți testa diferite mesaje, diferite audiențe și astfel să observi ce anume funcționează și ce nu și, în funcție de rezultate, să planifici campaniile viitoare. În cazul unei campanii de Email Marketing poți testa diferite subiecte, structuri diferite, design diferit sau chiar “chemări către acțiune” (call-to-action) pentru a observa la ce reacționează publicul tău cel mai bine.
Un alt avantaj al promovării online și care probabil este cel mai important din punctul de vedere al managerului companiei, îl constituie măsurarea eficacității și profitabilității campaniilor. Cu ajutorul Google Analytics, poți identifica traficul care a venit din campanii, câți dintre vizitatori au făcut o comandă online sau cel puțin o acțiune specifică și relevantă și care a fost valoarea comenzilor online.
Acestea sunt doar câteva dintre cele mai importante motive pentru care ar trebui să alegi să faci marketing online.
Dacă dorești să afli mai multe informații despre soluțiile existente și cum poți începe o campanie de marketing online, poți alege să participi la unul din evenimentele din domeniu.
De exemplu, următoarea ediție a evenimentului Lumea SEO PPC, care va avea loc joi, 28 august de la ora 19.00 la Impact Hub. Calendarul tuturor întâlnirilor îl poți vedea aici, unde specialiști din domeniu îți vor răspunde la toate întrebările și cel mai probabil îți vor oferi și mai multe motive pentru care să alegi promovarea online.
Sau poți alege să participi la ediția de anul acesta a SEM Days, un eveniment de nișă pentru industria SEO și PPC dedicat managerilor. Poți vizualiza întreaga agendă a evenimentului și speakerii invitați aici.