fbpx
vezi categorii 181 articole

Latest

Luna octombrie a marcat consumul de internet de pe mobil ca fiind cel majoritar. Este o urmare firească a numărului crescut de dispozitive mobile, dar și a serviciilor de date mobile din ce în ce mai accesibile. Pentru a întâmpina nevoile business-urilor din lumea întreagă, Google a adăugat o nouă funcție în AdWords: Message Extensions. În rândurile următoare veți afla ce este și cum vă poate ajuta.

Istoria (foarte) recentă a relației Google cu mobile

Pe măsură ce oamenii și-au folosit mai mult dispozitivele mobile, Google a pus accent pe strategia mobile-first. 2016 a fost anul în care s-au materializat multe elemente ale acestei strategii prin redesenarea SERP, acordarea unui control mai extins asupra ajustării licitațiilor pe mobil, tabletă și desktop, precum și prin introducerea extensiilor de preț pentru mobile ads. Cea mai recentă știre venită de la Mountain View întărește poziționarea favorabilă Google față de mobile: migrarea către un mobile-first search index.

La finalul lunii care a marcat începutul dominației traficului de pe dispozitive mobile, Google a anunțat introducerea unei noi funcții AdWords: Message Extensions.

Ce este AdWords Message Extensions?

La fel ca alte extensii, Message Extensions pot să apară pe reclamele din pagina de rezultate, având rolul de a le mări vizibilitatea și, implicit, de a le crește rata de click.

Noutatea constă în faptul că Message Extensions permit utilizatorului care face căutarea de pe mobil să trimită un mesaj text unui business direct din pagina de rezultate. Advertiserii au posibilitatea de a include un șablon de text, cu rol de întâmpinare a utilizatorului, pentru a reduce din timpul investit în scrierea unui mesaj de pe mobil.

Advertiserii vor avea parte de aceleași costuri per click în momentul în care un utilizator accesează extensia de mesaje.

Cum se activează Message Extensions în contul AdWords

Activarea funcției este graduală, așa că este posibil ca aceasta să nu fi apărut în contul vostru. Cu toate acestea, Google promite că Message Extensions vor fi disponibile pentru toți advertiserii în săptămânile următoare.

Funcția Message Extensions se regăsește în Ad Extensions tab, iar advertiserii se pot folosi de aceasta atât în ad group, cât și la nivel de campanie. Selectarea funcției va duce la apariția unei secțiuni care solicită următoarele informații:

Business Name (25 Characters): Numele business-ului sau al brand-ului cu care publicul este obișnuit. Nu mai mult de 25 de caractere.

Text Phone Number: Acesta este numărul către care utilizatorii vor trimite mesajele. Singura cerință este ca numărul să fie capabil a primi mesaje de tip SMS. De aceea, numerele de fix ies din ecuație, însă vă puteți folosi atât de un simplu număr al unui telefon mobil, cât și de servicii dedicate de SMS.

Extension Text (35 Characters): Acesta este textul care va fi afișat pe pagina de rezultate (SERP), alături de reclamă. Pentru a fi cât mai clar pentru utilizatorii care fac o căutare, este recomandat să folosiți mesaje de tipul “Scrie-ne” sau “Trimite-ne un mesaj”. Nu mai mult de 35 de caractere.

Message Text (100 Characters): Acesta este textul șablon pe care Google îl va introduce în câmpul deschis după accesarea de către utilizator a extensiei. Mesaje precum “Vreau să stabilim o întâlnire” sau “Doresc mai multe informații despre eveniment” vor duce la o rată mai bună de conversie a potențialilor clienți. Nu mai mult de 100 de caractere.

message-extension-3

Recomandări de utilizare

Pentru ca funcția Mobile Extensions să fie utilă campaniilor pe care le desfășurați, este necesară o regândire a strategiilor de mobil. Este posibil ca această extensie să nu apară din prima în pagina de rezultate, motiv pentru care este nevoie să verificați dacă scorul de calitate este suficient de mare.

Utilizatorii de mobil caută în mod diferit, drept urmare veți avea nevoie de multiple extensii de mesaje pentru a testa cel mai bun mod de a ajunge la aceștia. În primul rând, asigurați-vă că mesajul pe care îl transmiteți este compatibil cu toate căutările pe care le vizați. În cazul în care dispuneți de produse și servicii multiple, va fi nevoie de un număr identic de mesaje create prin intermediul acestei extensii.

Programarea extensiilor este, de asemenea, o variabilă pe care trebuie să o luați în considerare, mai ales dacă business-ul vostru nu dispune de relații cu publicul sau de suport tehnic non-stop.

Acestea sunt doar câteva recomandări de utilizare, iar primele rezultate ale utilizării Message Extensions sunt îmbucurătoare, având o rată de click foarte apropiată de Call Extensions.

adwords-message-extension-performance-data

Ați avut ocazia să testați noua funcție? Ne-ar face plăcere să aflăm dacă AdWords Message Extensions vi se par utile.

Sursa foto 1 | Sursa foto chart | Sursa articol


Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Dan Pandrea9 November 2016
0