Evenimente Marketing Online
Tot mai multe business-uri fac eforturi în această perioadă pentru a migra parțial sau complet către mediul online cu scopul de a îl transforma într-un canal de vânzare și pentru a reuși să continue sau să intensifice activitatea începând să vândă online sau crescând și mai mult volumele de vânzări online.
Pentru că echipa WebDigital a reușit să ajungă în finala European Search Awards, la categoria Best Low Budget Campaign (PPC) cu un proiect din sectorul DIY (do it yourself), suntem bucuroși să împărtășim cu voi elemente ce țin de succesul proiectului în ceea ce privește creșterea vânzărilor prin intermediul tacticilor de performance marketing. În acest articol vom discuta despre principalele lucruri pe care echipa noastră le-a abordat în acest proiect și pe care le-am grupat pe topicuri mai jos:
- Abordarea inițială pe care am avut-o asupra proiectului
- Setarea infrastructurii (masurare, livrare, optimizare)
- Tipurile de campanii realizate
- Setul de acțiuni de optimizare
- Rezultate și evoluția acestora
ABORDAREA INIȚIALĂ A PROIECTULUI
Vorbim despre un proiect e-commerce din zona de DIY (do it yourself) cu buget lunar alocat campaniilor de performance marketing până în 2000 EURO.
Obiectiv: Obiectivul de business a fost acela ca raportul dintre buget și revenue-ul generat să se situeze între 9% și 11%.
Ce ne-a surprins aici a fost faptul că ne așteptam la un cost-per-click de 0,5 lei, dar costul per click real s-a situat și stabilizat la 0,18 lei, ceea ce a făcut ca traficul generat să fie de mai bine de 2 ori mai mare decât estimarea inițială, lucru datorat în principal campaniilor Google Shopping Ads care pe fondul competiției scăzute au reușit să livreze trafic la un cost foarte mic.
Concentrarea bugetului: Am analizat atât cu ajutorul keyword planner cât și cu ajutorul google trends căutările și interesul față de principalele categorii de produse și am concluzionat că cel mai potrivit lucru pe care îl putem face pentru a atinge rezultatele dorite ar fi acela de a acoperi cererea utilizatorilor din motorul de căutare, fără să ne concentrăm pe generarea de cerere prin campanii tip need generation.
SETAREA INFRASTRUCTURII (TRACKING, LIVRARE, OPTIMIZARE)
La fel ca la orice alt proiect, etapa de onboarding a început cu verificarea tracking-ului și cu implementarea elementelor necesare pentru o livrare cât mai eficientă și regulamentară a campaniilor pe care ne-am propus să le realizăm.
- Google Analytics (Tracking)
În primă fază ne-am asigurat că înregistrările în ceea ce privește numărul de comenzi, revenue-ul generat de acestea și produsele vândute sunt cele reale, verificând împreună cu clientul informațiile din Google Analytics cu înregistrările din CRM-ul clientului. Am observat că lucrurile erau în parametrii normali.
- Google Analytics (Implementari)
a) Excluderea procesatorilor de plăți și self-referral din: Analytics > Admin > Tracking Info > Referral Exclusion List
b) Crearea goal-urilor de View-Cart, Checkout și Comandă Finalizată pentru verificarea discrepanțelor dintre tranzacții și goal-uri, alături de rata de abandon a coșului de cumpărături.
c) Crearea audiențelor pentru remarketing (all-users, all-users (non-bounce), smart-list, converters, cart-abandoners)
d) Setarea site-search pentru identificarea nevoii utilizatorilor care accesează website-ul și realizează căutări în cadrul website-ului.
- Google Ads (Conversions)
a) Implementarea Google Conversion Tag cu importul valorii comenzilor realizate
b) Importul tranzacției din Google Analytics cu valoarea tranzacțiilor în secțiunea conversions din Google Ads doar pentru a observa nivelul diferențelor dintre înregistrările Google Conversion Tag și Google Analytics Transactions
- Google Ads (Scripts)
a) Implementarea out of stock & 404 script pentru a evita declanșarea ad-urilor care trimit pe pagini 404 sau cu produse out of stock.
b) Pentru ca vorbim de un buget fix, nu elastic în funcție de veniturile generate, am implementat 2 scripturi care ne-au ajutat să ținem sub control bugetul investit:
Script 1 : O evaluare la fiecare oră a bugetului investit, iar dacă bugetul investit este mai mare decât bugetul setat pentru campanie, scriptul pune pe pauză campaniile în cauză.
Script 2 : Repornirea campaniilor oprite de script în timpul zilei, a doua zi la 1 AM.
- Setarea Google Merchant Center
a) Verificare și claim domeniu
b) Import feed & corecții feed
c) Implementare business brand assets & colors
d) Link-uirea conturilor (Google Ads & Google Merchant Center)
e) Activarea insight-urilor legate de competitivitatea la nivel de preț
f) Activarea automatic item updates
- Feed Management – Prelucrarea feed-ului de produse primit de la client cu ajutorul tool-urilor de feed management
a) Ajustarea și îmbunătățirea titlurilor produselor pentru a ne asigura că respectă bunele practici recomandate de google (Product Name / Type, Product Brand, Product Specifications)
b) Implementarea parametrilor inexistenți, dar necesari în feed-ul de produse (brand, availability, shipping, condition, google product category, product type)
c) Filtrarea produselor / categoriilor de produse pe care am agreat împreuna cu clientul sa nu le promovăm
- Smart Bidding – Objective Control
a) Pentru toate campaniile ne-am asigurat că folosim Smart Bidding, folosind informațiile furnizate de Google Conversion Tag. Pentru campaniile Google Shopping am folosit maximize conversion value cu capping pe ROAS, conform obiectivelor agreate cu clientul nostru. Pentru campaniile Google Search am folosit atât Target CPA cât și Target ROAS.
TIPURILE DE CAMPANII REALIZATE
Pentru a reuși să venim în întâmpinarea nevoii de produse manifestată de potențialii cumpărători în motorul de căutare, am realizat toate tipurile de campanii necesare pentru a răspunde la căutările legate de produsele clientului nostru. În acest sens am realizat următoarele tipuri de campanii:
Google Shopping Ads
Deoarece magazinul promovat lucrează cu prețuri competitive în piața, prima și cea mai performantă campanie pe care am realizat-o a fost cea de Google Shopping care ne-a ajutat să listăm produsele (Imagine + Titlu + Pret) în motorul de căutare, în secțiunea “amenajată” pentru Shopping Ads, unde utilizatorii au posibilitatea de a vedea efectiv cum arată produsul, ce preț are și dacă este exact ceea ce el are nevoie, evitând astfel cea mai mare parte din click-urile utilizatorilor cărora produsele clientului nostru nu le-ar fi satisfăcut nevoia sau nu ar fi fost în categoria de preț acceptată sau nu ar fi arătat așa cum ei își doresc.
Google Search (DSA – Dynamic Search Ads)
Deoarece website-ul clientului nostru este bine indexat în google, dar nu pe poziții de top din prima pagină, am decis să promovăm paginile indexate în google, prin intermediul campaniei Dynamic Search Ads, în secțiunea de link-uri sponsorizate plasând astfel în fața utilizatorilor paginile cele mai relevante pentru căutările realizate de ei în motorul de căutare.
Google Search (Keyword Based)
Deoarece pentru anumite branduri clientul nostru are atât stocuri mari cât și adaosuri bune, am decis să promovăm aceste branduri către utilizatorii care au o afinitate față de ele si le cauta în motorul de căutare.
SETUL DE ACȚIUNI DE OPTIMIZARE
Atât datorită faptului că proiectul era în prima etapa de promovare cât și din cauza contextului Coronavirus, echipa a monitorizat zilnic contul și rezultatele acestuia de la o zi la alta pentru a observa dinamicile și pentru a putea replia cât mai rapid campaniile și setările în funcție de rezultatele observate.
Chiar dacă încă din prima săptămână ne-am încadrat în obiectivele agreate cu clientul, am știut și am constatat că putem face mai mult, iar misiunea a fost aceea de a maximiza obiectivul. Pentru acest lucru am realizat următoarele acțiuni:
- Analiza produselor care generează cost și trafic fără vânzări sau cu vânzări în afara parametrilor de rentabilitate.
- Analiza produselor care generează vânzări și optimizarea acestora prin ajustarea titlurilor și a parametrilor.
- Analiza competitivității produselor pentru a reuși să oferim clientului nostru sugestii pentru calibrarea prețului produselor în baza informațiilor despre poziționarea față de competitori.
- Analiza search terms și excluderea termenilor nepotriviți sau care generează costuri prea mari raportat la veniturile pe care le generează.
REZULTATE ȘI EVOLUȚIA LOR
Așa cum spuneam în secțiunea legată de optimizare, contul, datorită setup-ului corect, a atins rezultatele dorite încă din prima săptămână, iar ulterior rezultatele au fost din ce în ce mai bune stabilindu-se din a 4-a săptămână de activitate în promovarea prin tacticile de performance marketing.
Efectul a fost unul foarte bun. Fiecare 1 leu investit în promovare a produs 30 lei în vânzări.
Meritul este atât al echipei care a gestionat promovarea proiectului asigurând o execuție bună, dar cel mai mare merit este clar cel al clientului și al echipei clientului pentru felul cum își desfășoară activitatea și mai ales pentru felul cum servește clienții.
Felicităm pe aceasta cale toate business-urile care își fac treaba ca la carte și care pun satisfacția clientului pe primul loc.
Dacă și tu vrei să înțelegi ce vânzări se pot obține pentru proiectul tău, ia legatura cu echipa WebDigital și află care sunt lucrurile necesare pentru a crește vânzările magazinului tău.
Îți dorim o săptămână productivă plină de inspirație și rezultate peste așteptări!