REMARKETING & RETARGETING
Campaniile de Remarketing reprezintă un tool foarte important de PPC Maketing datorită abilității de a targeta utilizatorii care ți-au vizitat site-ul în trecut. De ce este folositor? Pentru că știi anumite aspecte despre audiență în funcție de traseul avut în site sau de alte date precum:
- prin ce căutare a ajuns la tine pe site (dacă au intrat din sursa de trafic google / cpc);
- datele demografice ale utilizatorilor (vârstă, sex);
- datele geografice (locația și limba);
- browser-ul și sistemul de operare folosit;
- device-ul folosit;
- alte date folositoare pentru a segmenta audiențele.
Având toate aceste date poți targeta utilizatorii cu mesaje relevante ce vor servi nevoilor exprimate de ei prin comportamentul avut pe site.
Totuși, la fel cum se întamplă și în offline, nu toți utilizatorii care își arată intenția de achiziție ajung să convertească. Aceștia pot ajunge de mai multe ori pe site din sursa google / cpc fără a îndeplini acțiunea dorită de tine.
Pentru a nu plăti pentru o audiență ce are șanse minime de convertire poți încerca o strategie de remarketing în pași. Acest tip de strategie are rolul de a valida o anumită audiență de remarketing și de a te ajuta să iei decizia fie de a continua cu respectiva audiență sau de a o exclude complet din campaniile tale de PPC Marketing.
Ce presupune o campanie de Remarketing în pași?
1. Presupune o audiență cu un volum mai mare de utilizatori (în imaginea din stânga dau ca exemplu o audiență de 10.000 de utilizatori) cărora să le servești anunțuri în funcție de segmentarea alesă pentru respectiva audiență.
2. Pe măsură ce aceștia intră pe site din campania de Remarketing, îi excluzi din prima campanie și îi targetezi într-o campanie noua. Astfel, filtrezi utilizatorii care au dat click în prima campanie și îi targetezi cu o nouă campanie de remarketing.
3. Dacă volumul audienței care a dat click și în a doua campanie de Remarketing este suficient de mare (minim 100 de utilizatori) îi poți targeta cu o a treia campanie de Remarketing. Desigur, pe aceștia îi vei exclude din primele două campanii.
4. Pentru utilizatorii care au intrat pe site din toate cele 3 campanii de Remarketing dar nu au convertit (nu au indeplinit acțiunea dorită de tine) poți crea o audiență pe care ulterior să o excluzi din toate campaniile tale de Remarketing.
Remarketing-ul în pași are ca scop validarea utilizatorilor care intră pe site-ul tău. Segmentul utilizatorilor care au intrat de mai multe ori pe site dar nu au convertit pot fi excluși din toate campaniile de Remarketing pentru că, deși prezintă interes pentru site-ul tău (și pentru produsele sau serviciile oferite), nu ajung să convertească.