PAS CU PAS IN PPC MARKETING
În AdWords, pe lângă posibilitatea de a avea câte un buget separat pentru fiecare campanie poți opta și pentru un buget comun pentru mai multe campanii, numit Shared Budget. Acesta se găsește în Shared Library și poate fi setat pentru toate campaniile tale sau doar pentru o parte din ele fără a le influența pe cele care au buget de sine stătător.
Din momentul în care optezi pentru Shared Budget, AdWords va ajusta automat modul de alocare a bugetului pentru diferite campanii. Acesta va distribui bugetul către campania care are un consum mai mare. Astfel, te poți asigura că toate campaniile tale rulează pe toată perioada zilei fără a exista o pierdere a procentului de impresii (impression share).
Shared Budget este ideal pentru promovarea mai multor campanii din aceeași categorie (Display – Search – Remarketing) într-un buget prestabilit pentru toate acele campanii.
Totuși, există și dezavantaje când folosești un buget comun pentru campaniile tale. Unul dintre aceste dezavantaje constituie faptul că nu poți limita bugetul unei campanii care folosește Shared Budget. Astfel campania respectivă poate consuma un buget mai mare decât este profitabil și îți poate aduce un ROI negativ.
Shared Budget funcționează bine pentru conturile complexe cu foarte multe campanii unde aloci un buget mai mic pentru fiecare în parte, și pentru a nu defalca bugetul foarte mult poți opta pentru opțiunea de shared budget. Folosind această strategie, poți ține o evidență mai ușoară a bugetului investit în contul tău de AdWords.