RAPORTARE SI ANALIZA
Ce este User ID-ul?
Odată cu lansarea sa, Universal Analytics a adus o serie de funcții și caracteristici noi care schimbă modul în care datele sunt colectate în contul tău. Acum îți permite să ai o înțelegere mai bună asupra comportamentului și interacțiunilor avute de utilizatori cu site-ul tău.
Una dintre aceste funcții noi introduse este User ID-ul. Acesta îți permite să urmărești utilizatorii logați în site-ul tău și să le asociezi sesiunile în funcție de dispozitivele folosite pentru a naviga pe acesta (mobile, tabletă, desktop etc.).
Cum se activează User ID-ul?
1. Pentru a seta funcția de User ID trebuie să intri în contul tău de Google Analytics, la nivel de proprietate (Property) > Informații de urmărire (Tracking Info) > User-ID.
2. Trebuie să accepți politica impusă de Google privind utilizarea User ID-ului și a datelor colectate de acesta.
3. Pentru ca User ID să înregistreze date despre utilizatorii logați trebuie să implementezi o nouă linie de cod în tag-ul de Universal Analytics.
4. Datele înregistrate de User ID vor fi colectate într-un view nou pe care trebuie să-l creezi la ultimul pas.
5. În acest pas trebuie să alegi setările view-ului.
6. După ce ai creat noul view, iar linia de cod de la pasul 3 a fost implementată nu-ți mai rămâne decât să aștepți să se strângă date pe care să le analizezi în noile rapoarte. Acestea se găsesc în tab-ul Raportare (Reporting) > Public (Audience) > Mai multe dispozitive (Cross Device).
Din acest moment vei avea 3 rapoarte noi:
a. Suprapuneri între dispozitive (Device Overlap)
b. Căile dispozitivelor (Device Paths)
c. Dispozitiv de achiziție (Acquisition Device)
Prin implementarea lui, User ID-ul îți va aduce o serie de beneficii:
- obții o măsurătoare mai precisă a vizitatorilor site-ului;
- poți analiza diferențele de comportament dintre utilizatorii logați în site față de cei care nu sunt logați;
- poți analiza comportamentul utilizatorilor logați în funcție de dispozitivul folosit;
- ai acces la rapoarte noi.