vezi categorii 177 articole

RAPORTARE SI ANALIZA

Ce este User ID-ul?

Odată cu lansarea sa, Universal Analytics a adus o serie de funcții și caracteristici noi care schimbă modul în care datele sunt colectate în contul tău. Acum îți permite să ai o înțelegere mai bună asupra comportamentului și interacțiunilor avute de utilizatori cu site-ul tău.

Una dintre aceste funcții noi introduse este User ID-ul. Acesta îți permite să urmărești utilizatorii logați în site-ul tău și să le asociezi sesiunile în funcție de dispozitivele folosite pentru a naviga pe acesta (mobile, tabletă, desktop etc.).

Cum se activează User ID-ul?

1. Pentru a seta funcția de User ID trebuie să intri în contul tău de Google Analytics, la nivel de proprietate (Property) > Informații de urmărire (Tracking Info) > User-ID.

User ID (1)

2. Trebuie să accepți politica impusă de Google privind utilizarea User ID-ului și a datelor colectate de acesta.

User ID (2)

3. Pentru ca User ID să înregistreze date despre utilizatorii logați trebuie să implementezi o nouă linie de cod în tag-ul de Universal Analytics.

User ID (3)

 

4. Datele înregistrate de User ID vor fi colectate într-un view nou pe care trebuie să-l creezi la ultimul pas.

User ID (4)

 

5. În acest pas trebuie să alegi setările view-ului.

User ID (5)

6. După ce ai creat noul view, iar linia de cod de la pasul 3 a fost implementată nu-ți mai rămâne decât să aștepți să se strângă date pe care să le analizezi în noile rapoarte. Acestea se găsesc în tab-ul Raportare (Reporting) > Public (Audience) > Mai multe dispozitive (Cross Device).

User ID (6)

Din acest moment vei avea 3 rapoarte noi:

a. Suprapuneri între dispozitive (Device Overlap)

User ID (7)

b. Căile dispozitivelor (Device Paths)

User ID (8)

 

User ID (8.1)

 

c. Dispozitiv de achiziție (Acquisition Device)

User ID (9)

 

Prin implementarea lui, User ID-ul îți va aduce o serie de beneficii:

  • obții o măsurătoare mai precisă a vizitatorilor site-ului;
  • poți analiza diferențele de comportament dintre utilizatorii logați în site față de cei care nu sunt logați;
  • poți analiza comportamentul utilizatorilor logați în funcție de dispozitivul folosit;
  • ai acces la rapoarte noi.

 

 

 

 

 

0

Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Andrei Bădeanu5 August 2014
0