Evenimente Marketing Online
Săptămâna care tocmai a trecut a fost una plină pentru reprezentanții afacerilor online cărora chiar le pasă de dezvoltarea pe termen lung. Am fost și noi acolo, în fiecare zi, pentru a lua pulsul industriei, pentru a asculta prezentările interesante și pentru networking de calitate.
Gala Premiilor eCommerce este o competiție a magazinelor online ce se desfășoară pe o perioadă de mai multe luni. Acest Summit este un eveniment separat și are mai multe componente: conferință, masterclass, workshop, expoziție, networking – toate alături de speakeri internaționali și români, în mijlocul a peste 1.000 de participanți.
Prima idee: avem unde crește!
Ca industrie a magazinelor online, ne tot călcăm pe bombeuri. Că nu avem loc unii de ceilalți, că s-au aglomerat nișele, că nu își fac treaba curierii. Ne pierdem în aceste detalii, ne concentrăm pe aceste pahare în care înotăm, timp în care paharul se mărește până când va deveni un ocean. Să nu ne dăm seama prea târziu că suntem în ocean, căci vor fi și rechini!
Această creștere se referă în principal la trecerea volumului de achiziții și tranzacții dinspre magazinele fizice spre online.
S-a depășit pragul de 50% pentru persoanele care accesează internetul și au făcut cel puțin o achiziție online, comparat cu studiul de anul trecut când erau doar 44%. Desigur, nu vom ajunge vreodată la 100% – având în vedere timpul necesar pentru schimbarea generațiilor, educația și multe altele.
Ca să crești afacerea trebuie să fii online la orice oră. 23% dintre clienți apreciază răspunsul la întrebări în timp real. Alte 20 de procente sunt de acord cu un răspuns după câteva minute și doar 16% cu un răspuns după câteva ore.
A doua idee: lucrurile mici contează
65% dintre cei dornici de a face achiziții online nu sunt siguri că produsele corespund realității. Nu sunt siguri!!! Cine poate îmbunătăți această cifră, cu ușurință? Magazinele online însele.
Poze mari, detaliate, clare. Descrieri fără omisiuni. Suportul clienților să nu scârțâie. Angajații să răspundă la telefon ori să sune înapoi repede. Să nu refuze garanții fără motive întemeiate. Acesta ar fi minimul necesar!
Fiecare lucru mic devine un opritor al comenzii online. Nu mai e ca în comerțul clasic, unde clientul obosește pe drum și preferă să nu consume benzina.
- Nu ai răspuns la telefon? Pa! (pentru azi)
- Nu i-ai rezolvat garanția deși în termene și condiții spui altceva? Pa! (pentru totdeauna)
- Nu te-ai obosit să faci poze clare din mai multe unghiuri produsului și ai pus aceeași poză pe care ai primit-o de la furnizor? Paaa!
Următorul ofertant care a făcut aceste lucruri va câștiga clientul. Și te vei bate în prețuri, crezând că e cel mai important în orice domeniu și împrejurare. E drept, ca medie, aspectele importante în luarea unei decizii de achiziție sunt: prețul produsului sau serviciului, încrederea, timpul de livrare.
A treia idee: Simplifică drumul, simplifică tot
Drumul cumpărătorului de la căutare la achiziție a fost întotdeauna despărțit de un câmp minat. Dar poate fi mai simplu. Pre-completează-i formularele și va fi fericit foarte rapid. Dă-i filtre utile pentru o căutare rapidă și nu se va gândi la următorul magazin. Integrează plata cu cardul și într-un mod plăcut estetic, nu numai cu o funcționare tehnică ireproșabilă.
Conform lui Peep Laja:
- Nu putem testa 100 de idei în același timp. Dar nici nu aștepta prea mult până să testezi toate ideile.
- Construiește un sistem pe care să continui să lucrezi ușor în viitor
- Stabilește ce vrei să facă utilizatorul pe fiecare pagină a ta
- Folosește butoane foarte vizibile
- Poza produsului are o importanță mare, deci fă-o… mare în pagină
- Nu există o limită de atenție. E un concept greșit. Este primordial să oferim conținut de asemenea calitate încât să merite atenția vizitatorului pe întreg parcursul
Iată doar 3 idei, aș putea zice dintr-un milion descoperite în timpul GPeC, care vă vor face să reflectați intens asupra propriilor afaceri și modurile cum se pot îmbunătăți ele.
O serie de cifre și alte idei interesante găsiți la Olivian Breda și pe blogul Lumea SEO PPC.
Aveți propriile păreri despre cele întâmplate la GPeC? Lăsați-le în comentarii mai jos.
Dacă doriți să discutăm despre o campanie de marketing digital, vă stăm la dispoziție.