PAS CU PAS IN PPC MARKETING
Click-urile invalide dintr-o campanie Google AdWords sunt click-urile primite de la uneltele automate de click, boți sau alt software înșelător. Atunci când Google depistează click-uri invalide, acestea sunt filtrate automat din rapoartele tale astfel încât acestea nu-ți influențează statisticile. În plus, click-urile invalide nu sunt plătite, deci nu-ți afectează bugetul zilnic.Google consideră urmatoarele click-uri sau impresii ca fiind invalide:
- click-uri accidentale care nu au valoare precum al doilea click al unui dublu-click;
- click-urile manuale date cu intenția de a-ți crește costul de promovare;
- click-urile manuale date cu intenția de a crește profitul administratorilor de site-uri unde sunt afișate anunțurile tale;
- click-uri sau impresii provenite de la unelte automate, boți sau alt software înșelător;
- impresii menite să-ți reducă în mod artificial rata de click.
.
Google, printr-o metodă automatizată de detectare, reușește de cele mai multe ori să filtreze click-urile sau impresiile invalide. Totuși, dacă unele click-uri trec de acest filtru, ele sunt eliminate de Google prin detecția manuală. În momentul în care aceste click-uri sunt identificate, Google îți returnează banii pentru ele sub formă de credit. Poți vedea creditul pentru click-uri invalide în tab-ul Billing (Facturare) din Google AdWords sub denumirea de “invalid activity” (activitate nevalidă).
Poți vedea numărul de click-uri invalide primite de anunțurile tale la nivel de campanie adăugând coloanele cu indicatorii “invalid clicks” și “invalid click rate”. Pentru aceste click-uri nu ai plătit nimic, așadar ele nu-ți afectează în nici un fel statisticile la nivel de cont.
Atunci când primești click-uri invalide este posibil ca bugetul zilnic consumat să fie mai mare decât în mod normal cu toate că nu s-au efectuat modificări în campanie. Poți observa aceste schimbări setând afișarea statisticilor legate de cost pentru intervalul de “last 7 days” (ultimele 7 zile).