vezi categorii 177 articole

Evenimente Marketing Online

 

Iata cateva lucruri pe care mi le-am trimis pe email si pe care le-am retinut in urma participarii la evenimentele http://www.gpec.ro/  si http://www.iceefest.com/

Le-am grupat pe ambele aici deoarece la ambele conferinte, in special la “speech”-urile la care am participat eu, s-au discutat probleme similare sau chiar identice (in special partea de mobile)

Despre conversie in general:

  • Potentialii cumparatori sunt mai predispusi (cu 71%) sa faca o achizitie daca business-ul de unde ar dori sa cumpere este prezent in social media
  • 90% din potentialii cumparatori spun ca sunt influentati de review-uri in momentul in care fac shopping
  • Aproape 50% din useri folosesc Facebook sa caute restaurante
  • 77% dintre potentialii cumparatori sunt mai predispusi sa faca o achizitie daca afla de respectivul produs / serviciu de la un prieten sau de la familie
  • 44% din potentialii cumparatori de automobile fac research pe forumuri specializate
  • 91% dintre potentialii clienti B2B sunt influentati de “word of mouth” in momentul in care fac o achizitie

Intrebarile pe care advertiserii ar trebui sa si le puna legat de vizitatorii site-urilor lor sunt urmatoarele:

  • De ce utilizeaza acesti oameni site-ul meu?
  • Care sunt principalele probleme / dorinte pe care le are userul si de ce?
  • Ce pot face eu pentru a rezolva acele probleme sau dorinte

Alte intrebari esentiale ale caror raspunsuri ar putea genera o imbunatatire a experientei clientului:

  • Ce instrumente iti aduc utilizatorii pe site?
  • Ce ii convinge pe utilizatorii tai sa actioneze?
  • Unde si de ce abandoneaza userii site-ul tau?

Experienta utilizatorilor care acceseaza site-ul de pe dispozitivele mobile este vitala

Unde ar trebui sa ne uitam:

  • Conversie > Este generata de cerere (Exista “cerere”?)
    • La ce se gandesc potentialii nostri clienti cand acceseaza site-ul?
  • Monetizare > Este generata de valoare
    • Care este valoarea pe care o oferi clientului? Cu ce esti diferit?
  • Utilizarea (usage) > Este generata de experienta pe care o oferi clientului
    • Concentreaza-te pe a oferi o experienta buna clientului si va continua sa foloseasca serviciul tau
  • Word of Mouth > Este generata de lucrurile WOW
    • Foloseste-te de momentele cheie, momentele speciale din colaborare pentru a genera placere clientului. Este cheia pentru propagarea serviciului tau (micro-moments)

Pentru a crea utilizatorului o experienta buna cand acceseaza site-ul tau de pe dispozitivele mobile, asigura-te de urmatoarele:

  • Ca poate accesa paginile / sectiunile dorite din site
    • Poti folosi un tool de genul metrica pentru a observa comportamentul userilor care intra de pe dispozitive mobile
  • Viteza de incarcare a site-ului este una rezonabila
  • Intra in adancime
    • Uite-te la toate dispozitivele mobile, nu doar overall. E posibil sa descoperi dispozitive unde site-ul nu performeaza bine
  • Obisnuieste utilizatorii sa foloseasca site-ul tau de pe dispozitivele mobile
    • Poti face asta folosind urmatoarele:
      • Oferind un discount / cupon pentru achizitia de pe dispozitivul mobil
      • Oferind transport gratuit la comenzile efectuate de pe dispozitivele mobile
      • Asigurandu-l ca totul e ok daca greseste comanda de pe mobil
        • Retur gratuit
        • Confirmarea comenzii prin apel telefonic

Trebuie acordata o mai mare importanta analizei mobile vs desktop. E posibil ca in unele cazuri, “mobile” sa atraga mai mult trafic decat desktop-ul iar “mobile” sa fie folosit ca un intrument de research. Atunci indicatorii vor fi mai slabi, dar overall, site-ul se va comporta bine la nivel de indicatori. Un accent mai mare pe analiza cross-device.

Cam asta in linii mari. Ambele evenimente au fost la inaltime, networking fain, oameni interesanti. Astept urmatoarele editii.

—— si un Update de la Paula pe acelasi subiect

Mesajele recurente din discursurile de la ICEE Fest se leaga de:

  • importanta personalizarii mesajului
  • cat de important este sa ajungem la utilizator in momentul potrivit, la locul potrivit si pe dispozitivul potrivit.
  • faptul ca last click attibuition nu mai e relevant (sau cel putin “atat de relevant”)

1. Personalizare

Atat CTR-ul, cat si rata de conversie sunt mai mari daca segmentam audienta si personalizam mesajul pentru fiecare utilizator.

Ce inseamna asta?

  • segmentarea audientei (dupa interese sau dupa comportamentul de navigare in site; construirea personas)
  • banner personalizat pentru acel segment
  • mesaj text personalizat in functie de ce caracteristi ale produsului / serviciului ar interesa mai mult acel segment

Mai mult: personalizarea LP-ului cu o regula care schimba un banner sau un titlu in functie de sursa de trafic din care a venit utilizatorul creste rata de conversie. Poate exista unii clienti carora le putem propune. Daca nu, putem personaliza mesajele.

2. Momentul, locul si dispozitivul potrivite

E important sa ajungem cu mesajul la utilizator atunci cand are o stare de spirit in care sa fie deschis (sau chiar predispus) spre a converti.

Ce ar trebui sa avem in vedere:

  • ora la care ne afisam
  • site-ul pe care ne afisam bannerul (sa fie in acord cu produsul/serviciul nostru)
  • sa ii transmitem utilizatorului detalii relevante pentru el (segmentarea)
  • dispozitivul – sa analizam comportamentul utilizatorilor cross-device si sa vedem ce dispozitive sunt mai bune pentru ce tipuri de mesaje (de exemplu, in unele cazuri mobilul ar putea fi mai bun pentru awareness, iar desktop-ul pentru conversie)

Intrebari pe care ar trebui sa ni le adresam:

  • cine e utilizatorul? (segmentare)
  • ce face? (placement, ora)
  • cum se simte?
  • pe ce dispozitiv ajungem la el?

3. Last click attibuition nu mai e relevant

Consumatorul e cel care conduce procesul de achizitie. Utilizatorii nu mai merg direct intr-un magazin (fizic sau online) pentru a cumpara un produs, ci fac mai mult research inainte.

Astfel, exista mai multi pasi care duc catre conversie si e important sa ii luam ca atare.

Un exemplu dat la conferinta a fost cel al unei relatii. Carui moment din relatia celor doi ii atribui decizia de a se casatori? E un singur moment (last click) sau au fost mai multe, fiecare avand o podere (diferita)? Raspunsul evident e ca au fost mai multe.

Alte lucruri interesante:

  • nu cumparam produse, ci experiente –> asa ca e important sa punem accent pe experienta pe care o poate avea utilizatorul daca decide sa cumpere produsul pe care il vindem
  • faptul ca desi de multe ori rata de conversie si numarul de conversii sunt mai mici pe mobil, e important sa ne afisam si pe acesta pentru awareness pentru ca cel ami mult timp utilizatorii il petrec pe mobil (60% din timp e petrecut pe mobil, dar numai 19% dintre tranzactii au loc acolo)

0

Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Mihai Alexandru Andrei14 June 2016
0