vezi categorii 177 articole

PAS CU PAS IN PPC MARKETING

Ce este o campanie de DSA? (Dynamic Search Ads)

Campania de DSA reprezintă un alt mod de a identifica potențiali clienți în rețeaua de căutare Google AdWords. În timp ce campaniile standard din rețeaua de căutare folosesc cuvinte cheie pentru a determina cum anume se afișează anunțurile, campania de DSA diferă prin faptul că în aceasta nu se folosesc cuvinte cheie. Anunțurile sunt afișate după ce se face o scanare a conținutului site-ului existent, iar un cuvânt folosit în căutare se potrivește cu un cuvânt de pe website.

Care sunt particularitățile unei campanii de DSA?

  • nu conține cuvinte cheie
  • titlul anunțurilor este generat dinamic în funcție de conținutul paginilor de pe site
  • ai posibilitatea de a targeta anumite pagini de pe site și de a exclude anumite pagini de pe site
  • cuvintele cheie aflate în alte campanii din rețeauna de căutare sunt luate în considerare și astfel  acestea vor avea prioritate, neexistând posibilitatea de canibalizare.

De ce sa folosești anunțuri dinamice?

Un motiv pentru care ar fi bine să se folosească anunțurile dinamice este acela că aproximativ 16% din căutările zilnice sunt unice, iar aceasta reprezintă o oportunitate de a le descoperi.

Totuși, cazurile în care se recomandă într-adevăr campanii de DSA sunt pentru site-uri de e-commerce mari și foarte mari, cu peste zece mii de produse. Multe magazine mari de e-commerce au produse care se caută de foarte puține ori, 8-10 ori pe lună și nu se merită efortul de a dezvolta campanii standard în rețeaua de căutare și de a adăuga manual cuvinte cheie, care probabil vor aduce un trafic nesemnificativ.

Cum setezi o campanie de DSA?

Se face după cum urmează:

Dynamic Search Ads 1

Dynamic Search Ads 2

Poți alege să targetezi toate paginile site-ului:

Dynamic Search Ads  3

Sau poți alege să faci targetarea după:

Categorie – această funcționalitate nu se referă la categoriile de pe site, ci la clasificarea paginilor site-ului facută de Google în funcție de cum este perceput site-ul

URL – se pot targeta anumite URL-uri sau structuri din URL-uri

Titlul Paginilor – această targetare se face în funcție de textul găsit de Google în titlul paginilor, așa că aveți mare grijă la denumirea titlurilor

Conținutul Paginilor – această targetare se face pe baza conținutului găsit pe paginile site-ului.

Dynamic Search Ads 4

În concluzie, campaniile de DSA pot fi de mare ajutor în special pentru site-urile de e-commerce mari, unde se recomandă folosirea unei campanii de DSA în paralel cu o campanie standard în rețeaua de căutare Google.

0

Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Stefan Toma6 October 2014
0