Evenimente Marketing Online
Din punctul vostru de vedere, care credeți că ar putea fi asemănarea dintre Pay Per Click Marketing și Tiramisu?
Săptămâna aceasta, noi echipa WebDigital, am trecut prin “focuri”. Povestea a început prin luna decembrie 2014, într-o ședință de echipă. Ancuța a venit cu propunerea de a organiza un eveniment intern, cu o tematică cel puțin interesantă.
Deși sceptici cu privire la capacitatea noastră de a răspunde provocării, în spiritul aventurii am acceptat cu toții. Însă, ne-am pregătit și un plan de rezervă, mulțumindu-i lui Graham Bell pentru inventarea telefonului și serviciilor de catering. 🙂
După sărbători, am realizat cu toții că ziua stabilită se apropia din ce în ce mai repede. Așadar, în weekendul dinainte ne-am pus pe treabă. Ne-am întrecut în poze din timpul ”procesului”, iar luni am așteptat cu nerăbdare momentul prânzului.
Provocarea a însemnat “mâncare gătită” de către fiecare dintre noi. Și ca să fie mai interesant, fiecare a avut voie să mănânce doar din mâncarea gătită de către ceilalți. A fost cea mai dificilă jurizare și s-a petrecut și cu gurile pline. În cel mai natural mod posibil am înfulecat porțiile variate de mâncare și am transmis aprecierile pentru bucatele care s-au remarcat.
Una dintre opțiunile avute ca desert a fost Tiramisu. În acel moment mi s-a aprins un beculeț și mi-a zburat gândul la o comparație trăsnită. Un fel de mâncare, să spunem Tiramisu, poate fi asemănat cu o campanie de PPC Marketing, iar cei care mănâncă ar fi audiența urmărită. Cum m-am gândit?
Tiramisu este format pe de o parte din mai multe grupuri, precum carbohidrați și grăsimi și pe de alta parte este format din ingrediente: mascarpone, ouă, cafea, cacao, pișcoturi, zahăr și esență de migdale, care se încadrează in grupurile de mai sus. Ingredientele ating anumite obiective și, prin urmare, o anumită audiență în funcție de specificitatea lor.
Spre exemplu, un grup de persoane care doresc să slăbească vor ține dietă, având ca obiectiv savurarea unui Tiramisu care să nu îngrașe. Prin urmare, ne vom gândi să preparăm prăjitura din ingrediente degresate, cu aport scăzut de grăsimi.
Astfel, putem privi gătitul ca pe construcția unei campanii. În funcție de obiectivele pe care urmărim să le atingem, stabilim grupurile de ingrediente pe care le dorim, ca apoi să descoperim ingredientele cheie care se potrivesc audienței urmărite.
De asemenea, pe principiul cuvintelor cheie negative, putem stabili ingredientele pe care le vom exclude din lista noastră. Dacă urmărim o audiență care nu agrează lactatele, vom pune crema de mascarpone și ouăle pe lista de ingrediente negative, înlocuindu-le cu tofu. Yak!
Așadar, în cazul nostru:
- Campanie = Tiramisu
- Grupurile campaniei = Carbohidrați, Grăsimi
- Cuvinte cheie audiență generală = mascarpone, ouă, cafea, cacao, pișcoturi, zahăr și esență de migdale
- Cuvinte cheie pentru audiența “celor care țin dietă”: ingrediente degresate, cu aport scăzut de grăsimi
- Cuvinte cheie negative pentru audiența care vizează vegetarienii = ouă, mascarpone
Urmărind un posibil fir logic: dacă A=B și B=C, atunci A=C, am putea spune că specialiștii în PPC Marketing sunt specialiști în gătit. Master Chef, venim! 🙂