fbpx
vezi categorii 181 articole

Actualizari (Updates)

Google a lansat de curând o nouă opțiune de măsurare a conversiilor campaniilor Adwords: Smart Goals. Înainte de a explora mai îndeaproape subiectul, merită menționat faptul că Smart Goals nu se adresează advertiserilor experimentați. Cu alte cuvinte, Google încearcă prin introducerea acestui nou tip de goal să vină în ajutorul celor aflați la început de drum în online advertising – cei care nu au goaluri setate și astfel nu pot monitoriza eficient performanța campaniilor.

Conform spuselor celor de la Google, Smart Goals se bazează pe algoritmi de “machine learning” care vor examina traficul de pe site-urile care au ales să împărtășească date referitoare la conversii. În baza acestor date, Google va putea trasa anumite profile ale acelor vizite “valoroase”, vizite care sunt cel mai plauzibil să convertească. Astfel, Google va putea să identifice acele vizite “valoroase” de pe site-ul tău și să le catalogheze drept conversii Smart Goals.

Smart Goals se creează la fel ca oricare alt tip de Goaluri. Se accesează secțiunea de Goals în Analytics și se activează Smart Goals. Odată ce acestea au fost activate, pot fi importate în Adwords accesând Tools-Conversions-Google Analytics. De aici se pot importa în Adwords Smart Goalurile create în Analytics.

smart_goal1

Odată ce Smart Goal-ul a fost importat în Adwords, poți beneficia de un reper în baza căruia să optimizezi campaniile. Poți vedea nu numai care sunt acele vizite “valoroase” pe site-ul tău, dar poți și optimiza în această direcție. 

Smart Goalurile au însă și o serie de limitări, cea mai importantă fiind aceea că nu pot fi customizate. Ele vor fi create automat în baza acelor indici pe care Google îi măsoară.  

 De asemenea, există și o serie de condiții pentru a putea implementa smart goals:    

  • Contul de AdWords care este legat la Analytics trebuie să fi acumulat măcar 1000 de clicuri care să se fi înregistrat în ultimele 30 de zile.  
  • Opțiunea de Data Sharing cu alte produse și servicii Google trebuie să fie bifată în contul de Analytics.

Așa cum am menționat și la început, Smart Goals nu reprezintă cea mai bună soluție de măsurare a conversiilor, însă pentru cei care nu dețin know-how-ul necesar de a implementa goal-uri specifice site-ului, acestea reprezintă un prim pas către o mai bună optimizare a performanței.

 

 


Adauga un comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Stefan Marin21 December 2015
0